Night Train to Mundo Fine (1966)

Alternatieve titel: Red Zone Cuba

Avontuur / Actie

geregisseerd door Coleman Francis
met Coleman Francis, Anthony Cardoza en Harold Saunders

Drie gevangenen besluiten samen een Cubaans fort aan te gaan vallen. Maar dat verloopt niet volgens plan. Ze worden weer gevangen genomen en proberen te ontsnappen. Ten slotte gaan ze terug naar het zuid-westen, en waar ze ook komen beroven en vermoorden ze er rustig op los.

avatar van gerwinmaster
Slechtste film ooit volgens IMDB.. I rest my case.

avatar van otherfool
Op dit moment staat-ie op 3...

Tja, niet geheel onterecht moet ik toch concluderen. Francis maakt er weer eens een potje van en als acteur kunnen we hem ook geen revelatie noemen. Het plotje is nogal onbegrijpelijk (onze helden zitten in no time in Cuba en zijn nog sneller weer terug), maar sleept zich op één of andere manier toch razendtraag voort.

Ik zat me suf te prakkizeren of ik deze nu slechter vond, of toch 'Yucca Flats' (die ik gisteren zag) totdat ik tot het Salomons oordeel kwam ze beide maar gewoon 0,5* te geven, want dit lijkt echt helemaal nergens op.

avatar van Vinokourov
Afgrijselijke bagger! Verhaal was nog redelijk te volgen, maar de uitvoering daarvan was dieptreurig. Er zat totaal geen fut d'r in en close-ups van vervelende zakken (Coleman Francis voorop) bevorderen allesbehalve het kijkplezier. Zelfs de helicopter tegen het eind kan Night Train to Mundo Fine niet meer redden. De zesde 0,5 kan voor deze film dus bijgeschreven worden .

avatar van Chairrepair
Waarom staat deze niet op 1? De scoren is lager dan die van Doomsday...

avatar van Lexcoaster
Maar deze heeft minder stemmen. Films moeten een minimaal aantal stemmen hebben om ergens in een top-lijst te komen.