I Am a Sex Addict (2005)

geregisseerd door Caveh Zahedi
met Rebecca Lord, Caveh Zahedi en Emily Morse

Het verhaal van een twintiger die verslaafd raakt aan seks met prostituees en die verslaving niet kan onderdrukken, ook niet als hij een vaste verhouding heeft of zelfs getrouwd is. Hij onderneemt allerlei pogingen om van zijn dwangmatige gedrag af te komen, maar zonder veel succes. Pas als hij bijeenkomsten gaat bijwonen van lotgenoten (Sex Addicts Anonymous) vindt hij tenminste de geruststelling dat hij niet de enige is met dit probleem.

(Sex Addicts Anonymous)

nathan_666
mooie poster

avatar van as
as
Weer zo'n mooie toevoeging van Stinnisen

avatar van Goodfella
Vermakelijke en leuk gebrachte docu waarin de sexverslaafde in kwestie grappig en openhartig over z'n probleempjes verteld. Die SAA schijnt dus echt te bestaan

sex verkoopt

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Valt wel tegen blijkbaar. Slechts een van de vele IFFR-gangers op MM heeft dit blijkbaar gezien.

avatar van ToNe
Rebecca Lord, de dame op de foto, is ook nog een Franse pornoactrice.

En hoe weet jij dat?

avatar van ToNe
Fotografisch geheugen.
Wat denk je zelf?

pornografisch geheugen bedoel je

avatar van Safri
Leuke en erg openhartige docu film over het rommelige sexleven van de regisseur. Geniaal is soms de manier waarop hij de echte situaties vermengd met de geacteerde situaties.

En ja, Rebecca Lord is nog altijd een prachtige vrouw

3.5 *

Een mockumentary. Zijn allemaal acteurs en actrices.

avatar van Safri
O ja, zo heette dat

Had gehoopt iets te kunnen zeggen in de trant van "is veel leuker dan de titel suggereert". Wat ik erover gelezen had deed hopen op een low-budget Woody Allen-achtig pareltje. Heb het halverwege moeten afzetten.

Film valt iets tegen maar is wel op een leuke alternatieve manier in elkaar gezet. Echt boeiend is hij niet.

Matige film over de relaties van een man die verslaafd is aan sex met prostituees. De opzet is een soot van geënsceneerde nep-documentaire gemaakt door het hoofdpersonage. Op zich wel leuk, maar het geheel valt al snel in herhaling en komt allemaal wat gekunsteld over.

avatar van Aapje81
Het idee achter deze film is goed gevonden en de uitvoering is zeker niet onaardig. Vooral het eerste half uur met Rebecca Lord is zeer de moeite waard. Daarna is het vooral herhaling van zetten en krijgt het hoofdpersonage onbedoeld iets weg van Borat.

Er is een hoop aan te merken op deze film maar het lage budget en de daaruit voortgekomen creativiteit maken een hoop goed.

Redelijk.