Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

La Petite Chartreuse (2005)

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Pierre Denis
met Olivier Gourmet, Bertille Noël-Bruneau en Marie-Josée Croze

Etienne Vollard is een boekhandelaar met een passie voor de bergen en met - naar men zegt - een buitengewoon geheugen. Hij leidt een eerder teruggetrokken leven tot op de dag dat hij Eva, een meisje van acht, per ongeluk omver rijdt. Tussen Eva, die hij gaat opzoeken aan haar ziekbed, Pascale, de jonge moeder die eronder door gaat, en Vollard - de 'verhalenverteller', maar tegelijk surrogaat papa en mama - groeit stilaan het mirakel van de prins op het witte paard.

Eerder middelmatig. Nochtans een interessant thema, en af en toe zijn er mooie scènes, maar de film gaat de psychologische tour op en laat wel enkele vragen onbeantwoord.
Olivier Gourmet bewijst dat hij een goede karakterrolspeler is en ook de kleine Bertille Noël Bruneau is verbluffend.

avatar van karilem
Spannende en mysterieuze film..