Nastroyshchik (2004)

Alternatieve titels: The Tuner | Настройщик

Rusland

geregisseerd door Kira Muratova
met Renata Litvinova, Georgi Deliyev en Nina Ruslanova

Het verhaal centreert zich rond twee stellen. Aan de ene kant is er de pianostemmer Andrej (George Delijev) en zijn vriendin, de excentrieke schoonheid Lina (Renata Litvinova). Aan de andere kant zijn er twee vriendinnen: oude aristocratische Russische dames. Het eerste stel vertegenwoordigt de nieuwe wereld van de moderne Russische samenleving, terwijl het tweede de nog immer bestaande samenleving van de rijke Russische aristocratie weerspiegelt, een wereld die waarschijnlijk aan het verdwijnen is. Omdat Andrej het liefst alle dromen van zijn veeleisende en verwende vriendin wil vervullen, moet hij manieren verzinnen om aan veel geld te komen, maar als pianostemmer is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom bedenken hij en zijn vriendin een ingewikkeld plan om geld los te krijgen van de rijke dames.

avatar van feanaro surion
Ik heb hem niet afgezien zo slecht vond ik hem, had ik dat wel gedaan had ik misschien hoger gestemd en daarom geen 0.5 maar 2.5 sterren