Le Grand Chef (1959)

Alternatieve titels: Gangster Boss | The Big Chief

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Henri Verneuil
met Fernandel, Gino Cervi en Florence Blot

Al jaren proberen twee autowassers tevergeefs een fortuin te vergaren. Ze besluiten het zoontje van een rijke industrieel te ontvoeren en veel losgeld te eisen. Te laat realiseren ze zich dat ze te maken hebben met een kleine versie van de duivel, die zich vol overgave in het avontuur stort.

Vanaf 8 maart te koop op DVD (Lime-Lights Pictures)

avatar van Phantasm
Erg leuke klassieker die lekker wegkijkt, aardige komedie met de nodige grappen.

avatar van Filmkriebel
Geweldig duo Fernandel en Gino Cervi in deze goedlachse komedie voor jong en oud met enkele geslaagde grappen ( de ijsblokscène ). Fernandel en Cervi konden het blijkbaar goed vinden met elkaar want ze werkten al vanaf 1952 samen voor de Don Camillo films. Dat zie je ook aan de leuke interactie tussen twee acteurs die hun dialogen perfect op elkaar afstemmen.