The Blood of Jesus (1941)

Alternatieve titel: The Glory Road

Drama / Fantasy

geregisseerd door Spencer Williams
met Cathryn Caviness, Spencer Williams en Juanita Riley

In het zuiden van de Verenigde Staten wordt Martha, een jonge vrouw, per ongeluk neergeschoten. Als ze op sterven ligt, gaat haar ziel op een symbolische reis waar ze de Hel en Satan verwerpt en Zion en God omarmt.

avatar van Poisonthewell
Historisch interessant; naast Paul Robeson en Oscar Michaux hebben de African-Americans bijna geen filmgeschiedenis ten tijde van het studiosysteem. Maar al dat gehymn ben je na een kwartiertje ook wel zat eigenlijk.

avatar van jordybeukeboom
Mm de beoordelingen in ogenschouw nemend dus een politiek correcte keuze van National Film Registry

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Prima keuze van ze. De National Film Registry gaat namelijk niet per see over goede films, maar wel over"culturally, historically, or aesthetically significant films". En dat is deze film gewoon.