ad

Genre: Actie / Western

Alternatieve titel: He Wore a Star

Geregisseerd door: Robert N. Bradbury

Met onder meer: John Wayne en Verna Hillie

IMDb beoordeling: 5,3 (996)

Over The Star Packer

"He fought for justice--and battled for love! He fought for JUSTICE!-- Battled for LOVE!"

John Travers en zijn Indiaanse vriend Yak achtervolgen een mysterieuze schaduw en zijn bende. Wanneer sheriff Davis wordt vermoord, wordt John de nieuwe sheriff. Als hij twee gangsters oppakt komt hij erachter waar zij hun opdrachten vandaan krijgen. En maakt hij een plan om de schaduw te overmeesteren.

image

U.S. Marshal John Travers

Anita Matlock

Henchman in the Stump

Henchman Parker (as Ed Parker)

Henchman Mason

Sheriff Al Davis (as Tom Lingham)

avatar van Purmerend

Purmerend

Bedankt crew voor de mooie poster!

avatar van Barfly

Barfly

Prachtige posters bij dit soort armoedige filmpjes van John Wayne in samenwerking met Lone Star Productions.

Jammer genoeg moet ik het doen zonder de posters aangezien ik de 5-dvdbox heb aangeschaft.

The Star Packer is één van de 15 filmpjes in deze box en de titels en de filmpjes zijn onderling uitwisselbaar.

Grappig moment (onbedoeld) is als John Wayne in een donkere kamer een zaklantaarn aanknipt om de kamer beter te kunnen doorzoeken.

Ik was meteen benieuwd of hij de zaklantaarn gebruikt met heroplaadbare batterijen voor een schoner milieu.

Ook is er een moment dat één van de boeven telefoneert met de baas. Ja, Wayne en Lone Star waren hun tijd ver vooruit.

In het volgende filmpje in deze reeks verwacht ik Wayne met een mobieltje in zijn holster en dat hij een bende cyberpunks oppakt.

Prachtig dat dit soort filmpjes bewaard is gebleven.

avatar van Justinw

Justinw

Een van de beter Lone Star westerns.

Dit komt met name door de leuke vondsten die in deze film zitten. Een boomstam die fungeert als geheime schietplaats, tunnels en pratende kluizen.

Ook het eindgevecht is nogal groots aangepakt voor een Lone Star.

Voor de rest gewoon een standaard Lone Star. Met de 3 grote namen Wayne Hayes en Canutt als Indiaan

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Redelijke western...

De westerns in de Lone Star reeks lijken nogal vrij hard op elkaar. Grote verschillen in kwaliteit tussen de films is er dan ook niet vind ik. Je kan al eens een uitschieter hebben (zowel positief als negatief), maar deze The Star Packer is echt een film die aanleunt bij de gemiddelde kwaliteit van de Lone Star reeks.

The Star Packer heeft een simpel verhaaltje dat eenvoudig te volgen is, net zoals andere westerns in de reeks. John Wayne doet wat hij moet doen: hij speelt wederom de held en doet dat zeker niet slecht.

Er zitten wel een paar gaten in het verhalen, naast dingen die niet echt logisch zijn (waarom heeft bijvoorbeeld niemand door dat de nonkel van die vrouw, niet de echte nonkel is maar gewoon 1 of andere bandiet? En waarom komt de kok daar zo laat mee af? Tja, dat zijn zo van die kleine dingetjes die je er moet bijnemen heb ik de indruk.