Stealing Christmas (2003)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Gregg Champion
met Tony Danza, Lea Thompson en Betty White

Crimineel Jack Clayton weet na zijn inbraak in een warenhuis te ontsnappen in een kerstmanpak en belandt zo'n honderd kilometer verderop in het kleine dorpje Evergreen, waar de mensen nog vertrouwen in elkaar hebben. De plaatselijke bank blijkt een ideaal doelwit om te beroven, als er op kerstavond veel geld ligt. Tot die tijd kan hij aan de slag als kerstman die klanten naar de kerstbomen van het tuincentrum van alleenstaande moeder Sarah Gibson moet lokken. Dit is de ideale dekmantel, maar als hij Sarah, haar dochter en de andere dorpsbewoners beter leert kennen, begint hij te twijfelen aan zijn plan.

Aardige misdaadkomedie met soms wat overdreven kerstsentiment, maar een uitermate geschikt filmpje voor tijdens de kerst.
Verder uitstekend acteerwerk van Danza en Thompson en de bijrollen worden ook goed ingevuld.

avatar van wackyboy
Tussen kerstbrood en kalkoen worden we op t.v. weer getrakteerd op een lawine kerstfilms. De een nog zoeter als de ander en meestal met een cast van uitgerangeerde sitcom sterren.
Tony Danza is er ook zo eentje, maar hier blijkt dat hij toch nog wel iets anders kan dan zijn Who's the Boss typetje. In een onderhoudend kerstfilmpje zet hij een een getroubleerde crimineel neer, op zoek naar (het blijft natuurlijk een kerstfilm) het rechte pad. Nog geeneens zo slecht tussen al die kerstmeuk

avatar van Turkeyloverz
Het was beter dan ik had verwacht.Het verandert van erg saai naar ''gaat wel''.Het was toch leuk om naar deze film te kijken en de kerstsfeer maakt het er wel beter op.

Diesel
Weinig kerstsfeer wat mij betreft. De film is een amateuristische mix van misdaad en drama met een slappe, ongeloofwaardige hoofdrol van Tony Danza. Wat rest, is een zwaar ongeïnspireerde kerstfilm.

avatar van 606
niet slecht heb me wel vermaakt.

3 sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik heb het niet zo echt op kerstfilms. Niets mis met kerstmis, maar het gedoe rond de kerstman is nooit mijn ding geweest. Ik kan me dus ook niet zo inleven in die hele reeks Amerikaanse kerstfilms. Tony Danza is oud geworden, ben hem wel wat jonger gewoon. Maar hij acteert niet slecht, voor een tv-film. De film wordt wat afgerammeld en verrast niet. Voor een Amerikaanse kerstfilm was het bijna-einde misschien nog wel een kleine verrassing, maar dat wordt door de echte finale wel terug bevestigd.

2 sterren omdat het doet wat een kerst-tvfilm verwacht te doen en ik hem toch niet uit verveling of irritatie heb moeten afzetten.

Dick2008
Ieder jaar weer een paar Kerstfilms erbij, dus het aanbod wordt steeds groter, zie dan nog maar een goede uit te kiezen. De meeste mijd ik dan ook maar. Het nadeel is, vooral bij drama-films dat er zo'n nadruk ligt op het sentimentele. Dus meestal kies ik maar een komische.

Deze film gezien vanwege Tony Danza. Nauwelijks komedie echter in deze film, eerder gewoon een sentimentele draak. Na de eerste tien minuten is de rest tot het eind voorspelbaar. Moeizaam begin maar daarna niet veel beter. Af en toe een aardig moment.

Tony Danza is inderdaad wel een stuk ouder geworden al is zijn stem weinig veranderd. Nogal onsympathieke rol zet hij hier neer. Verder ook nog Betty White, een van The Golden Girls.

avatar van tommykonijn
Niet heel speciaal verhaal ofzo. Maar toch wel vermakelijk, af en toe best leuke humor (vooral hoe hij de kinderen in het begin afkraakt). Acteerwerk viel ook nog wel mee, personage's waren oké. Goed vermaak maar zoals ik al eerder zei : niet echt speciaal.

Ik heb de film deels gezien en vond het erg mooi:)
maar ik wil hem af kunnen kijken, kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan deze film kom?
nergens te vinden!
bij voorbaat dank,

gr Collin

Aangenaam filmpje. Echte tv productie wel, met enkele echte tv sterren van series uit de eighties. Danza als foute kerstman doet het redelijk en is minder irritant dan meestal(maar BB Thornton als Bad Santa blijft wat betreft foute kerstmannen toch mijn favoriet), Thompson en Goethals zijn aandoenlijk als moeder-dochter op zoek naar levensgeluk. Leuk om een keer te zien dit, sfeer en tempo zitten er goed in. Jammer wel dat er op het einde toch nog wat overdreven sentiment om de hoek komt kijken.