Tilly Trotter (1999)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Alan Grint
met Carli Norris, Simon Shepherd en Gavin Abbott

Tilly wordt grootgebracht door haar grootouders. Ze groeit op tot een schoonheid, benijd door andere vrouwen, belaagd door mannen. Ze moet kiezen tussen twee mannen om wie ze veel geeft: een knappe boer die haar familie elke maand geld geeft of een mijneigenaar die haar werk heeft gegeven.

avatar van Ravenstein
Ik ben niet echt te vinden voor romantische mini-series, maar voor Pride and Prejudice en deze hier maak ik een uitzondering.
Het verhaal wordt meeslepend gebracht en nergens wordt het langdradig of saai. Carli Norris zet het titelpersonage ook nog eens op overtuigende manier neer en weet zo moeiteloos de sympathie te krijgen van de kijker.
Een aanrader voor romantische zielen en iedereen die van een gevoelig en goed verteld verhaal houdt.