A Dinner of Herbs (2000)

Alternatieve titel: Catherine Cookson's A Dinner of Herbs

Verenigd Koninkrijk
286 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Alan Grint
met Jonathan Kerrigan, Melanie Clark Pullen en Tom Goodman-Hill

Engeland in de 19e eeuw. Rodney, Hal en Mary Ellen zijn elkaars beste vrienden. Allerlei dramatische gebeurtenissen in hun jeugd hebben tot die sterke band geleid. O.a. de moorden op de vaders van Rodney en Hal door dezelfde mannen. Hun vriendschap wordt nogmaals op de proef gesteld wanneer blijkt dat Mary Ellen zich sterker aangetrokken voelt tot Rodney. Hij verleidt haar gedurende één nacht. Wanneer blijkt dat zij zwanger is, gaat Rodney ervandoor. Hal trouwt dan maar met Mary Ellen om haar kind niet in onwettigheid geboren te laten geboren. Hun huwelijk is niet perfect maar ook niet slecht. Negentien jaar later duikt een Amerikaan op die hun dochter het hof begint te maken. Hal gaat op zoek naar de ware identiteit van de vreemdeling.