The Girl from Missouri (1934)

Alternatieve titels: Born to Be Kissed | 100 Per Cent Pure

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jack Conway
met Jean Harlow, Lionel Barrymore en Franchot Tone

Het is dat haar moeder met de clubeigenaar in Missouri is getrouwd, anders was ze daar allang vertrokken. Nu loopt ze met een vriendin weg en probeert een miljonair aan de haak te slaan om Broadway te halen. De eerste die ze probeert geeft haar zijn manchetknopen en schiet zich door het hoofd.

neo (crew)
Jean Harlow, wat een uitstraling heeft die actrice toch. Wie echter meer opvalt is Patsy Kelly, die een zeer moderne vrouw speelt, die zelfs nu nog goed in de maatschappij zou kunnen passen. Niet altijd even leuk qua humor, maar de romantiek werkt wel. Vier jaar hiervoor was de censuur code bedacht in Hollywood.
Opmerkelijke feit is dat dit een van de eerste films was die gemaakt werd na Hollywood's Production Code werkelijk in systeem was samengebracht. Wat zou er dan anders kunnen zijn geweest aan deze film? Harlow die coke snuift? 3 sterren

avatar van matthijs_013
Hoe heb je deze film gezien?? Ik ben een Jean Harlow fan, maar kan deze film (naast eBay of amazon) nergens krijgen...

neo (crew)
Op de tcm zender.

avatar van matthijs_013
O ja ik zie het. Wat zonde dat ik hem gemist heb!