Evelyn Prentice (1934)

3,10

Mystery / Drama

geregisseerd door William K. Howard
met William Powell, Myrna loy en Una Merkel

Evelyn Prentice is getrouwd met een advocaat die een druk leven leidt. Hij wordt verleid door één van zijn dankbare cliënten, terwijl in zijn afwezigheid een dichter de charmes van Evelyn wint.

3 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Dutchfan
Alhowel het verhaal nogal onwaarschijnlijk is,maken de hele goede acteurs alles goed.
Een rechtbankdrama waar een advocaat [William Powell] vecht voor zijn cliente [Isabel Jewell],die voor een moord terecht staat,terwijl zijn echtgenote [Myrna Loy] veel meer bij de zaak betrokken is,dan hij kan vermoeden.
Una Merkel als Loy's vriendin is geweldig!

Eerste filmrol van actrice Rosalind Russell.

Prima vertolkingen van William Powell, en Myrna loy maar de film kwam veel meer over als een Rom/Kom en absoluut niet als een rechtbankdrama die trouwens ook erg oppervlakkig en luchtig over kwam.

Laatste van de drie films, die William Powell en Myrna Loy in 1934 samen maakten. Anders dan in de andere films betreft het hier niet een romantische komedie, maar een psychologisch drama over een vrouw die door de drukke en succesvolle carrière van haar man op het tweede plan komt. Zij doet een vertwijfelde poging het gebrek aan aandacht te compenseren door eens buiten de deur te gaan kijken en komt prompt van een koude kermis thuis…
Aardige film, maar ik zie het duo Powell-Loy veel liever in komedies en die hebben ze samen genoeg gemaakt. Dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Una Merkel zorgt in een typische Una-Merkel-rol af en toe voor de nodige luchtigheid.