• 10.582 nieuwsartikelen
  • 8.966.217 stemmen

The Glass Bottom Boat (1966)

Komedie / Romantiek | 110 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Alternatieve titel: The Spy in Lace Panties

Geregisseerd door: Frank Tashlin

Met onder meer: Doris Day, Rod Taylor en Arthur Godfrey

Gesproken taal: Engels

Plot The Glass Bottom Boat

"Is this the girl next door?"

Bruce Templeton (Rod Taylor) is uitvinder van noviteiten en hoofd van een onderzoekslaboratorium. Hij raakt geïnteresseerd in de onhandige maar aantrekkelijke publiciteitsmedewerker Jennifer Nelson (Doris Day), die hij als biografe meesleept. Vanwege een geheim project is er een spion in de buurt en een bewaker denkt dat zij dat is, iets dat steeds meer mensen beginnen te geloven. Ondertussen ontstaat er een romance tussen Bruce en Jennifer.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Julius Pritter

Zack Molloy

avatar van farhad

farhad

Alle films van Doris Day lijken op elkaar.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Het was inderdaad een typische Day film. Ik heb er vandaag weer twee van haar gekeken, en That Touch of Mink beviel een stuk beter. Het begin leek veelbelovend voor 2 vermakelijke uurtjes, maar de film zwakte helaas een stuk af toen heel dat spionage-complot in beeld kwam.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Goede film met Doris Day.

Ik hou niet echt van die Romantische Komedies maar deze krijgt een uitzondering. Vooral Doris is meestal wel fijn in dit soort films. Vermakelijke film waarbij ik me niet heb verveeld. 3,5.

avatar van DonLeone

DonLeone

een geniale film, werkelijk één van de beste met Doris Day. zie je wel, movie acteurs, over sommige dingen zijn we het toch eens ik vond deze steeds maar beter worden, een zelfzaam verschijnsel

avatar van Betamax

Betamax

Zat lekker te kijken ging ze opeens zingen.

Ben gek op oude films maar niet zingen in de film, dat trek ik dus niet.

Bij deze film des te erger omdat het me een prima film leek.

Vandaar die ene ster

stinissen (crew films & series)

ARD (The Glass Bottom Boat, zaterdag 31 december, 2:05 uur)

avatar van clubsport

clubsport

redelijke film en bij vlagen ook wel grappig maar ik heb betere van haar gezien .

scorsese

Aardige film waarin een uitvinder met een groot bedrijf verliefd wordt op een medewerkster. Een simpel plot, maar de ontwikkelingen worden wel steeds leuker. De slapstick-scenes (met de technische snufjes) leveren vermakelijke momenten op. De romance tussen de twee is wat aan de saaie kant (ondanks de plezierige rol van Doris Day).

avatar van Dk2008

Dk2008

Ik had het slechter verwacht maar valt nog wel mee, alleen erg lang geleden dat ik hem al eens had gezien want ik wist er niks meer van.

The glass bottom is een boot voor toeristen en de eigenaar is de vader (Arthur Godfrey). Doris werkt daar ook maar ook bij Rod Taylor de directeur van een wetenschappelijk bedrijf. Taylor is verliefd op Day die ondanks alles dit ook blijft want ze wordt verdacht van bedrijfsspionage. Toevallig ontdekt ze via de telefoon (? hoe kan dit) dat ze verdacht wordt en speelt ze het spelletje mee. Omdat ze een hond heeft die Vladimir heet wordt de verdenking natuurlijk nog groter.

Leuk intro Doris als zeemeermin en Rod die daar toevallig vist. Doris is zeer kuis maar hier in het intro en later in de keuken ook weer sexy. Na de speedbootscène zingt ze Soft as the starlight. Flauwe combinatie van Caprice met Move over darling. Soms grappig. De echte bedrijfsspion is zeer flauw. En de film is veel te lang voor een komedie.

Deze film staat op de Doris Day collection een nogal vreemde combinatie van 5 van haar films. Die films zijn wel allemaal ondertiteld. Op deze dvd staan mooie extra's o.a. over Catalina Island.