La Signora di Tutti (1934)

Alternatieve titel: Everybody's Woman

Italië

geregisseerd door Max Ophüls
met Isa Miranda, Memo Benassi en Tatyana Pavlova

Gaby is een actrice en zangeres. Op zekere dag vindt haar manager haar op de badkamervloer in een hotel. Ze heeft een zelfmoordpoging gedaan. In het ziekenhuis denkt ze terug aan haar jeugd. Toen werd ze van school gestuurd na een verhouding met een leraar en wilde ze met een vriend het ouderlijk huis ontvluchten en naar Rome gaan.

avatar van Flavio
Redelijk drama heeft zijn momenten, en zelfs een zeer goede scène (de invalide vrouw die in paniek het huis doorzoekt) maar ik werd toch niet helemaal gepakt. Grootste minpunt is de vertolking van Isa Miranda, die ik niet geloofwaardig vond als meisje die alle mannen het hoofd op hol brengt.