• 8.344.242 stemmen

Geregisseerd door: Lewis Milestone

Met onder meer: Joan Crawford, Walter Huston en Fred Howard

• YouTube Bekijk via YouTube

Plot Rain

"A woman without shame. A woman without soul."

Ze varen langs de tropische eilanden en er lijkt geen einde aan de regen te komen. Door een bemanningslid met cholera gaat de volgende verbinding nog niet door. De irritatie groeit door de aanwezigheid van Sadie Thompson, een vrouw van lichte zeden.

imageimage

Mrs. Davidson

Mrs. MacPhail

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Net als Red Dust speelt ook deze film uit 1932 in een tropische setting. En blijkbaar ben ik erg in voor dergelijke broeierige decors - want ook hier weer erg van genoten. Crawford mag de boel wat (wat zeg ik: nogal) dik aanzetten - het past haar. En haar persoonlijkheid gaat nu eenmaal hand in hand met haar krachtige uitstraling en aanwezigheid. Echt net als Dietrich een actrice die onmiddellijk de aandacht in beeld opeist. De camera hield van haar - waar hoorden we dat nog meer? Walter Huston wil nogal eens over-aanwezig zijn in zijn films, hier vormt hij samen met Crawford een fraai koppel. De verwikkeling zijn zeker niet overal overtuigend uitgewerkt en kunnen daarom nogal klungelig en ongeloofwaardig overkomen, maar de centrale setting en intrige scoort voldoende bonuspunten om je ditmaal daarover heen te zetten. In mijn queeste naar meer Crawford (naast meer Davis, meer Stanwyck en meer Harlow - toch samen met Dietrich toch de grote vijf denk ik voor mij) een prima herontdekking.

Die synopsis hier zal ik corrigeren, want volgens mij ontbreekt er een logische openingszin.