Eva Perón (1996)

Alternatieve titel: Eva Peron: The True Story

Argentinië

geregisseerd door Juan Carlos Desanzo
met Esther Goris, Víctor Laplace en Christina Banegas

De film gaat over het leven van Eva Perón (Esther Goris). Ze was een obscuur actrice, die in de aandacht kwam door haar huwelijk met de Argentijnse president Juan Perón. Eva zelf ontwikkelde zich tot een charismatische, invloedrijke vrouw die de rechten van de armeren beschermde en hoop gaf aan een natie.

avatar van speedy23
Naast Alan Parkers Evita maakten de Argentijnen zelf een biopic over de vrouw die in Argentinië vereert werd als een godin. Het is in de eerste plaats een politieke film, waarin de hoogtepunten vooral gevormd worden door de dialogen tussen Eva en Juan. Een boeiend portret, veel rustiger dan Parkers musical en veel dichter bij de waarheid...