Critical Care (1997)

Australië / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Sidney Lumet
met James Spader, Kyra Sedgewick en Helen Mirren

Dr. Werner Ernst raakt betrokken bij de gerechtelijke strijd tussen twee halfzusters. Inzet van de strijd is het hoederecht over hun vader die in coma ligt, of zit er meer achter? Zijn bezit ten waarde van 10 miljoen dollar bijvoorbeeld.

Goeie film waarin een dokter verwikkeld raakt in een juridische strijd tussen twee zussen wiens vader op sterven ligt. Een film over de inhumane kant van de medische wereld met een aantal prima ethische dilemma's. Aardig wat sarcastische humor, en in die hoedanigheid werken de scenes met Albert Brooks nog het best. Een cast met behoorlijk wat bekende namen.