Dust (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Italië / Macedonië
Drama / Western

geregisseerd door Milcho Manchevski
met Joseph Fiennes, David Wenham en Adrian Lester

Twee verhaallijnen lopen door elkaar in deze film. In de ene zien we twee broers, cowboys die als huurlingen dienen in Turkije rond de eeuwwisseling. Ze worden verliefd op dezelfde vrouw. De andere laat zien hoe een 90-jarige vrouw in het hedendaagse New York, in het bezit van een schat aan goud afkomstig uit de Balkan, bevriend raakt met een dief.

avatar van verriet
lijkt me een heel rare film, beetje ingewikkeld.

avatar van Badalamenti
Vorige film van Milčo Mančevski, Before the Rain was zeer sterk, dus best benieuwd naar deze.....

avatar van Paalhaas
Before the rain heb ik niet gezien, maar verwacht hier maar niet te veel van. Wat een draak van een film!