• 8.234.041 stemmen

Quella Sporca Storia nel West (1968)

Western / Drama | 78 minuten

Genre: Western / Drama

Alternatieve titels: Johnny Hamlet / That Dirty Story of the West

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Enzo G. Castellari

Met onder meer: Andrea Giordana, Gilbert Roland en Horst Frank

IMDb beoordeling: 6,7 (524)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over Quella Sporca Storia nel West

Johnny heeft een nachtmerrie over zijn overleden vader, een duistere verschijning in een cape. Als hij wakker wordt loopt hij langs een toneelgroep die Hamlet speelt. Hij vertrekt te paard naar huis, alwaar hij er getuige van is dat zijn moeder door haar nieuwe man wordt geslagen. Dit alles leidt hem er toe om op zoek te gaan naar de moordenaar van zijn vader.

Wouter

Hoop dat ie eens fatsoenlijk op dvd komt.

Wouter

Duiste dvd schijnt Italiaanse dub te hebben en Engelse ondertiteling. (ook al staat overal van niet)

Besteld.

Fikse tegenvaller.

avatar van Ramon K

Ramon K

Wouter schreef:

Fikse tegenvaller.

Ik heb eigenlijk alleen nog maar goede geluiden gehoord. Binnenkort maar eens bestellen.

avatar van thunderball

thunderball

Vorige week deze binnen gekregen en bekeken.

Dit was voor mij een tot nu toe onbekende Spaghetti western, maar toen ik las dat hij was gebaseerd op Shakespeares Hamlet was mijn nieuwsgierigheid gewekt en heb 'm meteen besteld.

Behoorlijke originele poging om eens iets anders te doen, al hoewel dit natuurlijk feitelijk ook gewoon weer een wraak western is en de film niet altijd de juiste toon weet te behouden: melige scenes worden vaak afgewisseld met uiterst overdreven melodramatische scenes.

Hoofdrolspeler Andrea Giordana (op de begintitels als Chip Corman) weet de pijn en verbetenheid goed uit te drukken en voldoet als de getergde held, wiens vader op uiterst verdachte omstandigheden is overleden.

Horst Frank speelt de oom en ook al heb je nooit iets van Shakespeare gelezen, dan wéét je gewoon meteen dat hij de bad guy van het verhaal zal zijn (drie keer raden of dat ook zo is).

Hollywood veteraan Gilbert Roland is een beetje een vreemde eend in de bijt en komt vooral met zijn overdreven beleefdheid en gebaren (telkens als afscheid met de handpalm langs de rand van zijn hoed strijken) wat belegen en oubollig over.

Op zich aardige film, maar had er toch net nog iets meer van verwacht.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.