Allein unter Frauen (1991)

Alternatieve titel: Alone among Women

Duitsland

geregisseerd door Sönke Wortmann
met Thomas Heinze, Jennifer Nitsch en Carin C. Tietze

Tom is de perfecte macho wiens vooroordelen op de proef worden gesteld wanneer hij zijn baan, zijn flat en zijn vriendin verliest en moet intrekken bij drie feministen. Zonder zijn medeweten starten de drie vrouwen een experiment om hem te veranderen in een gevoelige man die respect toont voor vrouwen en hun problemen. Aangezien Tom geen geld heeft voor de huur wordt hij gedwongen om de huishoudelijke taken en de zorg voor de kinderen op te nemen, dit helpt hem zijn houding ten opzichte van vrouwen en zijn huisgenotes te veranderen. Zijn huisgenotes die hem aanvankelijk grof behandelden beginnen nu verliefd op hem te worden.

avatar van Purmerend
Grappige poster.