Il Boom (1963)

Italië

geregisseerd door Vittorio De Sica
met Alberto Sordi, Gianna Maria Canale en Ettore Geri

Een zakenman steekt zich diep in de schulden om te kunnen voldoen aan de wens van zijn vrouw om rijk en respectabel te kunnen leven. Dan krijgt hij de kans om voor veel geld een lichaamsdeel te kunnen verkopen, maar naarmate de operatie nadert nemen de twijfels toe.

avatar van Straniero
Geen onaardige film, maar ook geen hoogvlieger. De Sica kan beter en Sordi is in vergelijkbare rol beter in Una Vita Difficile.