• 8.227.839 stemmen

Saved by the Bell: Hawaiian Style (1992)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Don Barnhart

Met onder meer: Mark-Paul Gosselaar, Tiffani Thiessen en Mario López

Over Saved by the Bell: Hawaiian Style

De studenten van Bayside High worden door de grootvader van Kelly uitgenodigd om twee weken bij hem in een hotel op Hawaï de vakantie door te brengen. Wanneer een grote hotelketen probeert om het vakantieoord te laten sluiten door gasten en werknemers weg te lokken, wordt de vakantie van de tieners een missie om het hotel te redden. Toevalligerwijs leidt het hoofd van de school, Mr. Belding, een groep toeristen. Hij verblijft met hen in een ander hotel. De tieners proberen hem en de toeristen naar hun hotel te lokken. Intussen wordt Zack smoorverliefd op een Hawaïaans meisje, dat een groot geheim met zich meedraagt.

image

avatar van streeter

streeter

Dustin Diamond (Tobey Maguire) op Inside the Actor's Studio met James Lipton (Will Ferrell):

James Lipton: In going through the list of great characters... few come to mind. Blanche Dubois, from "Streetcar Named Desire".. Willy Loman, from "Death of a Salesman".. and, of course.. Screech, from "Saved By The Bell". That actor is with us today. Please join me in welcoming.. Mr. Dustin Diamond.

James Lipton: The character.. the character of Screech. Where did he come from?

Dustin Diamond: A place inside me! There's a Screech inside all of us, but.. mostly, it's a funny voice!

James Lipton: In 1992.. a made-for-television film came out that changed the face of American cinema. That film, of course, is "Saved By The Bell: Hawaiian Style". If you haven't seen it, do yourself a favor and see the greatest film EVER! In the history.. of the world. In that piece.. you were kidnapped by the Pupuku clan. How did you prepare for that?

Dustin Diamond: Well, I'd like to say that I studied a lot for that part - you know, reading stuff on Hawaii - but.. we just had fun. I do this thing in my head, I.. pretend to put on a funny hat.. and then I just get crazy!!

avatar van jassonn

jassonn

Sorry Streeter, maar ik snap je berichtje even niet , is dit uit een tv-programma?

avatar van streeter

streeter

yep. Saturday Night Live. Tobey Maguire speelt Dustin Diamond en Will Ferrell speelt James Lipton.

avatar van jassonn

jassonn

Oke, bedankt voor de nadere uitleg

avatar van neo

neo (crew films)

Aah, die goeie ouwe Lipton.Wat levert dat toch altijd weer prachtige verhalen op!

avatar van WiLL

WiLL

streeter schreef:

Tobey is zelf de screetch onder de superhero`s

Als kind vond ik de serie wel aardig, deze film was volgens mij erg slecht.

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

Ik had geen 1 aflevering gemist van de 'Saved By The Bell' serie die had ik altijd al geweldig gevonden. ook de film was geweldig krijgt van mij 4**** het is het waard

avatar van TimD

TimD

Waar is deze te vinden dan?

avatar van arma22

arma22

Ik dacht dat ik alles van saved by the bell al had gezien maar deze ken ik nog niet

avatar van matthijs_013

matthijs_013

TimD schreef:

Waar is deze te vinden dan?

in londen kocht ik hem

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

arma22 schreef:

echt wel

deze kun je downloaden via limewire en natuurlijk torrents (sorry hoop dat dit niet illegaal is)

ik heb hem gezien op youtube in mindere formaat maar ik was zeer tevreden heb ook zeker geen 1 aflevering gemist deze is een topper.

jumpstylemovie

Hoewel ik de serie beter vond was dit geweldig om aan terug te denken.

Schreech , wat een geweldige vent is dat toch .

3.5***

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Redelijk vermakelijk,maar de film kon zich bij verre van niet met de serie meten.De humor is wat krampachtiger en minder leuk maar buiten dat redelijk vermakelijk om een keer te kijken.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Ik ben nooit echt fan geweest van Saved by the Bell ook de film kon me weinig boeien, misschien voor de echt grote fans van de serie een aanrader maar ik hoef hem niet meer te zien.

avatar van LEIDENAAR187

LEIDENAAR187

Niet grappig,de serie was ook klote,maar in een film zit niet zo'n lachbandje en dus heb je geen idee wanneer ze eigenlijk een grap maken bij deze film,niet grappig,niet leuk,gewoon slecht!

jumpstylemovie

Welke acteur speelt Screech?

avatar van stephan73

stephan73

jumpstylemovie schreef:

Welke acteur speelt Screech?

Dustin Diamond, maar die info staat gewoon op IMDB!

avatar van DeCol

DeCol

Leuk om na al die tijd weer eens te hebben gezien. Het was wel even wennen. Na de eerste slechte grap van Screech werd er niet gelachen op de achtergrond en dat miste ik wel even. Het gaat hier voor mij wel puur om het jeugdsentiment en aan de vele vijf sterren te zien, denken anderen er ook zo over. Echt goed is deze eerste film van Saved by the Bell namelijk niet.

Het leek wel in een "serie-jasje" te zijn gestoken. Soms tijdens een scene komt even een zwart beeld, een soort pauze tussendoor waarna we weer teruggaan naar dezelfde scene. Ook de vele tussenshots van het strand en de surfers zorgen hier voor.

Het verhaal is erg cliché, de uitvoering ervan onrealistisch, de acteerprestaties zijn natuurlijk niet goed en er is een overdosis aan muziek aanwezig. Toch als Saved by the Bell-fan kijk ik hier grotendeels doorheen. Zoals ik al zei, puur jeugdsentiment. Als je de serie nooit wat hebt gevonden of nog nooit hebt gezien, moet je de film eigenlijk ook niet kijken.

Net ook nog even de allereerste aflevering op youtube gekeken en de serie is en blijft beter dan deze en ik denk ook de tweede verfilming.

@bovenaan pagina

Ik vind Will Ferel altijd erg op Mr. Belding lijken

avatar van cm_punk

cm_punk

Vet cool voor die tijd (H).

Screech heeft zelfs van zijn imago proberen af te komen door in een 18+ film te spelen:-D. The Geek with a sqeeky voice

avatar van Baldur

Baldur

Was vroeger fan van Screech en Belding, maar deze film is toch wel belabberd. Wordt wat ouder natuurlijk, maar in vergelijking met de serie is dit gewoon totaal niet leuk. De setting niet, de situaties niet, Screech niet. De moeite voor die tweede film ga ik niet nemen.