The Seven Five (2014)

Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Tiller Russell
met Michael Dowd, Ken Eurell en Walter Yurkiw

Deze documentaire vertelt het verhaal van Michael Dowd. Dowd staat zo'n beetje bekend als de smerigste agent uit de geschiedenis van New York. In de jaren tachtig patrouilleerde hij op straat in één van de moeilijkste politiedistricten in Brooklyn. Hij was tevens de leider van een meedogenloos crimineel netwerk dat geld en drugs stal. Dit leidde uiteindelijk tot het grootste corruptieschandaal dat de stad ooit heeft gekend.

avatar van Biosguru
Mijn hoge waardering zit hem niet zozeer in de vorm of uitvoering. Het is een waanzinnig verhaal, onwerkelijk waar deze lui mee weg kwamen.

Goeie documentaire over het grootste corruptieschandaal binnen de politie in Amerika. Dit alles speelde zich af tijdens de criminele hoogtijdagen van het New York midden jaren '80. Een simpele talking-heads documentaire, maar de talking heads zijn de direct betrokkenen en larger than life personages die de meest ongelooflijke verhalen vertellen over hoe de corruptie te werk ging. Misschien iets te sensationeel voor 4.0 sterren.