Angry Indian Goddesses (2015)

India / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Pan Nalin
met Rajshri Deshpande, Sarah-Jane Dias en Sandhya Mridul

Op het schilderachtige strand van Goa verzamelt Frieda, een ambitieuze en gevierde fotograaf, haar beste vrienden op de vooravond van haar huwelijk. Het gemêleerde gezelschap is een doorsnee van de moderne Indiase samenleving: Su, een zakenvrouw en moeder, de innemende Nargis, Jo, een aspirant Bollywood actrice, Pammy, een huisvrouw, Mad, een zangeres die liedjes schrijft en de huisknecht Lakshmi. Alles is ingesteld voor een nacht van viering. Er is slechts één probleem: Frieda zal niet zeggen wie haar verloofde is...

kappeuter (moderator)
Vanaf 28 april 2016 in de bioscoop (Cinemien)
EDIT: release verplaatst naar 25 augustus 2016

avatar van Baboesjka
Op het eerste oog geen film die ik echt wilde zien, maar het filmaanbod in de bibliotheek is helaas verkleind en dit was één van de twijfelgevallen die ik nog niet gezien had, dus toch maar meegenomen. Ook tijdens het kijken had ik twijfelachtige gevoelens. Enerzijds vond ik het wel interessant en keek het vlot weg. Er hing soms een leuke, gezellige sfeer, de chemie tussen de vrouwen voelde goed en ik vond het leuk om even een heel klein beetje in India te zijn. Anderzijds vond ik het camerawerk soms nogal amateuristisch overkomen en het acteerwerk vind ik over het algemeen oké, maar het sentiment kwam niet echt bij mij binnen. Het voelde niet oprecht genoeg. Ook vind ik de film vrij voorspelbaar. Veel wendingen kwamen niet onverwacht. Al met al vind ik het een redelijke film die een belangrijk probleem aan de kaak stelt. Een voldoende. 3*