Le Journal de Lady M (1993)

Alternatieve titel: The Diary of Lady M

1 stem

Spanje / Zwitserland / België / Frankrijk

geregisseerd door Alain Tanner
met Myriam Mézières, Juanjo Puigcorbé en Félicité Wouassi

Lady M treedt op in de minder bekende nachtclubs van Parijs. Ze is een begenadigd zangeres maar haar werk is niet van het populaire soort. Ondanks het feit dat ze niet beroemd zal worden houdt ze van het leven als zangeres buiten het mainstreamgenre. Op een avond komt een Spaanse schilder die haar heeft zien optreden backstage om kennis te maken. Ze maken nader kennis en hij keert terug naar Spanje. De schilder heeft echter iets van passie losgemaakt bij Lady M en ze zoekt hem op in Catalonië waar ze een stormachtige relatie met hem heeft. Ze is zo verliefd op hem dat als ze er achter komt dat hij met een negerin getrouwd is en een kind heeft ze dit niet erg vind, sterker nog, ze nodigt het gezin uit in Parijs. Daar aangekomen delen ze elkaars liefde.