• 8.229.078 stemmen

The Stranger Within (1990)

Thriller | 96 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Tom Holland

Met onder meer: Kate Jackson en Chris Sarandon

IMDb beoordeling: 5,9 (348)

Over The Stranger Within

Mare zal het zichzelf nooit kunnen vergeven dat ze haar zoontje op 3-jarige leeftijd in een warenhuis liet ontvoeren. Nu leeft ze samen met Dan en probeert ze het verleden te vergeten. Tijdens de nacht van Halloween klopt er een jongeman aan hun deur die zich voorstelt als haar zoon.

image

Mark (as Rick Schroder)

Mare Blackburn

Capt. Bender

avatar van Elsje

Elsje

Behoorlijk enge film. Rick Schroder zet met veel overtuiging een psychopaat van de bovenste plank neer. Vijf sterren.

avatar van starwars321

starwars321

goeie film gister gekocht

avatar van yorgos.dalman

yorgos.dalman

Na FRIGHT NIGHT en CHILD'S PLAY de derde samenwerking tussen regisseur Tom Holland en acteur Chris Sarandon (en tevens eigenlijk hun beste).

Jammer dat deze kleine prent zo in de obscuriteit is gebleven. Hij is inderdaad spannend, goed gespeeld. Script van John Pielmeier geloof ik (die bekend werd met AGNES OF GOD).

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Clichématige psycho.

Regisseur Holland is griezelgrossier en bewijst met deze thriller nog steeds zijn bestaansrecht. Toch is de film enorm voorspelbaar en bevat het alle clichés die we maar kunnen bedenken.

Een en ander valt en staat met de cast, waaronder een ijzersterke Schroder die een psychopaat pur sang speelt. Goede rollen van Sarandon en Jackson doen bijna het matige script vergeten. Gelukkig blijft er genoeg spanning over, ondanks het ontbreken van enig verrassingselement.

Redelijk.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Het plot klinkt interessant en de film begint sterk.

Vanaf het begin heb je al door dat de jongeman de zoon van de vrouw niet is. Het enige wat dan overblijft is een gestoorde psychopaat. Ik was eigenlijk meteen al benieuwd naar wat er nou met de "echte" zoon gebeurt was. Dat wordt duidelijk, maar is naar mijn mening te makkelijk bedacht.

De film wordt gedragen door de acteerprestaties van Schroder - die een geweldige psychopaat neerzet - en die van Jackson.

avatar van mansie3

mansie3

even kijken

avatar van Martxela

Martxela

Ging wel. Vond hem bij vlagen spannend, al hebben we dit 'stelletje haalt psychopaat in huis / aan boord/ mee op reis'wel al vaker gezien. En altijd weer een hoofdpersoon aan de pillen en met psychoses. Einde was een enorme afknapper. Het is allemaal al eens eerder gedaan, maar toch bij vlagen spannend

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Heb jarenlang naar deze film gezocht nadat hij heel veel indruk op me had gemaakt toen ik 'm als 7-jarige op de televisie zag. Vandaag in delen op youtube bekeken en hoewel de film wel enigszins gedateerd is was ik nog steeds zeer onder de indruk van de acteerprestaties. Met vlagen heel spannend en creepy.

avatar van clubsport

clubsport

goed opgebouwde en spannende thriller , helaas wat clichematig maar het goede spel van de spelers vergoed veel , vooral schroder speelt zeer overtuigend de psychopaat die langzaam zijn ware gezicht laat zien .

avatar van mikey

mikey

Fans van die typische tv thrillers american gothic style kunnen dit vast waarderen. Niet geniaal but delivers the goods, bovengemiddeld gewelddadig en flink wat scares.