In the Company of Darkness (1993)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door David Anspaugh
met Helen Hunt, Steven Weber en Jeff Fahey

Nadat de jonge politie-agente Gina Pulasky een echtelijke ruzie goed heeft afgehandeld, meldt ze zich bij een klein groepje detectives en agenten, die achter een kindermoordenaar aanzitten die al een tijdje de stad in zijn greep houdt. Ze gaat undercover, zeer tegen de zin van collega-agent en haar vriend Will, en probeert vriendschap te sluiten met de moordenaar, de zeer intelligente maar gestoorde Kyle Timler. Ze trekken veel met elkaar op, en zodoende komt Gina steeds meer te weten over de achtergrond van Kyle, en over zijn misdaden. Maar Gina merkt dat zij veel overeenkomsten heeft met Kyle, en ze wordt achtervolgd door geheimen uit haar eigen onverwerkte donkere verleden.

Usual Suspect
Erg verassend dat deze film niet zo bekend is, aangezien hij zeer de moeite waard is.
Webber zet op een geweldige manier een psychopatysche en enge moordenaar neer en Foster speelt verder uitstekend als undercover agente.
Verder bevat de film een erg duister sfeertje en is de spanning soms om te snijden.

4****