Wild Beasts - Belve Feroci (1984)

Alternatieve titels: The Wild Beasts | Savage Beasts

Italië
Horror

geregisseerd door Franco Prosperi
met Lorraine De Selle, John Aldrich en Ugo Bologna

Als de watervooraad van een grote dierentuin wordt besmet met de drug PCP, worden de dieren gek en breken los. Eenmaal los zorgen de dieren voor een chaos in de stad doordat ze mensen aanvallen en opeten. De arts van de dierentuin, zijn vriendin en een politieagent proberen een manier te vinden om de dieren onder controle te krijgen en ze te stoppen voordat ze de hele stad uitmoorden.

avatar van kwinz
Lijkt wel een hororfilm! De voorkant maakt me al gek!

avatar van EVIL '84
Binnenkort ff kijken! De hoes ziet er idd veelbelovend uit! Zal wel een lekker fout horrorfilmpje zijn

avatar van wendyvortex
Aardige poging tot eco-horror waar vermeend tal van experts bij werden betrokken - gemaakt door de regisseur die voornamelijk beroemd werd door shock-doc Mondo Cane (en een aantal vervolgen).
Niet dat je daar wat van merkt hoor 't is gewoon een alleraardigst horrorwerkje waarin de gehele beestenboel uit de dierentuin op killer rampage gaat door de stad.
Minpuntje is wel dat ze 's avonds op stap gaan en de olifanten meteen voor een black-out zorgen, film is wel pikkedonker, scheelde mooi ook weer allerlei kosten aan dure make-up-FX.
Film is aan dierenliefhebbers ook niet echt aan te bevelen (ratten in de fik, levende koe gegrepen door leeuwen, slachten van paard enz) en dan ook nog een ietwat onnodige aankleedscene van een minderjarig meisje waar ze hoogstens bij de vereniging Martijn opgewonden van raken.
Enigszins onalledaagse horror waarvan de uitwerking ietsje te wensen overlaat.

erik1677
Natuurlijk een b-film, maar wat is daar mis mee, hahahaha
Heb echt genoten van deze film.
Bloederig en veel sfeer,
De openingsscene is al heerlijk grauw, en desolaat.
Een prachtig filmpje.

avatar van Boeikens
Lekkere Beasts Horror uit de oude doos.

Sfeervol en vrij spannend, soms wat te donker.
Onderhoudend verhaal met redelijke vaart en zelfs de Bloody Mess valt best mee.

Deze wil ik wel nog eens in HD terugvinden.

avatar van zombie
Brrr...vervelende film met te veel animal cruelty. Laat het maar weer aan een Italiaanse regisseur over om tientallen ratten in de fik te steken (daar kom je gelukkig tegenwoordig niet meer mee weg). Naast al het dierenleed wordt je opgezadeld met beroerd Italiaans acteerwerk en zoals al eerder werd aangegeven is de film wel erg donker.
Wel maf dat er bij een film als Cannibal Holocaust inmiddels ruim 85 pagina's vol zijn geschreven over animal cruelty...en hier geen woord.

avatar van Noodless
Redelijk bloederig en soms ongemakkelijke film die het doen en laten van de mensheid aan de kaak stelt. Een soort revenge van moeder natuur door middel van agressieve beesten. Zo worden de beesten eigenlijk weer in een slecht daglicht geplaatst, maar je hoeft de echte boosdoener niet ver te zoeken. Best sfeervol en grauw. Helaas zijn de beelden vaak te donker. Dit zal wel te wijten zijn aan het beperkte budget. Het slot mag er wezen : het verhaal wordt uiteindelijk afgehandeld waarbij de mens net zoals de roofdieren agressief en dodelijk reageren. 6,5/10