Anonimo Veneziano (1970)

Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Enrico Maria Salerno
met Tony Musante, Florinda Bolkan en Toti Dal Monte

Een Venetiaanse muzikant voor het La Fenice theater is besmet met een ongeneeslijke ziekte. Per ongeluk ontmoet hij zijn ex-vrouw die samenwoont met een andere man. Zij realiseert zich dat ze nog steeds van hem houdt.

Opgenomen in hetzelfde jaar als 'Dood in Venetië' van Visconti. Venetië had dat jaar dus niet te klagen over belangstelling. Het was de tijd toen de stad nog van de Italianen was, je gewoon een hotelletje kon zoeken en op een terrasje lekker kon eten, al waren de pizza's wel erg duur. In deze film wordt Venetië in al z'n schoonheid getoond. Vond het een prachtige film, over een tragische liefde en twee tragische levens. Gestalte gegeven door twee fantastische acteurs: Tony Musante en de mooie Florinda Bolkan. Met ook nog prachtige muziek. Wat wil je nog meer. Naar Venetië natuurlijk. De titel verwijst naar een hoboconcert van een onbekende Venetiaan