Killer Bees! (2002)

Canada
Drama / Horror

geregisseerd door Penelope Buitenhuis
met C. Thomas Howell, Emily Tennant en Fiona Loewi

Rond het stadje Sumas liggen grote weilanden met vee en akkerbouw. Ieder jaar betalen de boeren een imker om de natuur te laten bestuiven door bijen. Maar dit jaar gaat er iets verschrikkelijk mis. De imker neemt een illegale kolonie bijen mee, Afrikaanse killer bijen die alles aanvallen dat beweegt... Aanvankelijk staat de sheriff voor een raadsel: een paard dat verminkt wordt gevonden in de stal, een dode boer langs de kant van de weg. De lokale imker heeft echter het vermoeden wat er gaande is en licht de sheriff in. Samen proberen ze het stadje te ontruimen, maar ze worden tegengehouden door de burgemeester die geen paniek wil zaaien. Wanneer de zwerm bijen het stadje nadert en de doden zich opstapelen, moet de sheriff alles op alles zetten om de stad en haar bewoners van een gruwelijke dood te redden..

kevke1990
Lijkt mij wel cool maar wel anstaanjagend.

Speciale effecten waren niet zo goed, geen slechte film, maar ook geen topper. 3/5

Echt een film waarbij jeje ergert aan het domme Amerikaanse gedrag... I.p.v. ik het water sprinegen een vlakte oprennen... dat is ontzettnd verstandig met killerbees achjter je aan.. en nog veeeeelll meer van dit soort acties!!

avatar van Jonkman
Is dit een enge film?

PeterIsDopie
Mooie film.. alleen het begin komt erg langzaam op gang. En sommige stukjes waren een beetje vreemd. Tog wel een 2,5 waard.

avatar van Filmfanaat
Ik heb net de film gekeken, redelijke film! Maar het acteer werk is toch slecht, niet normaal! Als je de film ziet begint het met een jochie, niet normaal slecht acteerwerk! Maar ik wil niet verder praten want straks verklap ik wat voor de mensen die de film nog niet gezien hebben! Maar de film is wel een aanrader.

avatar van FillumGek
Vond hem destijds nog best spannend.

avatar van Filmfanaat
Ja nu ook nog wel, maar op een gegeven moment komen de bijen uit een rooster (uit auto), en ik zal je zeggen dat is ZO nep! haha om te janken

avatar van FillumGek
Zaterdag op tv. Ga hem wel weer kijken denk ik. Ik vind dit toch 1 van de betere 'animal' horrors, tenminste een paar jaar geleden. Ik weet er nu niet veel meer van. Maar ik weet wel dat het echt angstaanjagend is als je het huis van de buitenkant ziet met overal alleen maar bijen.

lowhusky
toch wel mooi die scene aan het begin 2,5 sterren

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Slecht acteerwerk, een al tien keer eerder (en beter) verteld verhaal, dat veel te langzaam op gang komt en doodsaai is en verschrikkelijke special effects. Zelfs de effecten van het soortgelijke "Deadly Invasion: The Killer Bee Nightmare" uit 1995 (ook een tv-film) waren nog beter... Sorry hoor, maar zo'n film als "Killer Bees!" kan ik niet waarderen. > 1*

2,5. leuk filmpje beste bijen film die er is

avatar van P8rb
wat een miskoop van me, vond er niet veel aan.
slecht acteerwerk, en spannend vond ik hem nou ook niet echt.

Komt op kanaal 2, reclame-filmpje zag niet uit!

avatar van matti
Wat een belachelijke film!
Special effects zien er niet uit, acteren kunnen de personages ook niet,...
Belachelijke situaties, vb: ik ben agent en ik zie een lijk liggen met daarrond enkele flesjes bier..wat doe ik? ik smijt natuurlijk de flesjes weg, die zullen wel niets met het lijk te maken hebben..we leerden toch dat de plaats van misdaad helemaal niet zo belangrijk is en zullen maar gauw enkele onbelangerijke sporen uitwissen..
En nog zovele andere 'leuke' situaties.
1,5* voor de moeite

avatar van Roodkapje
Zeer slechte B film. Overduidelijk met een zeer laag budget gemaakt. Acteurs die niet kunnen acteren, een "standaard" verhaaltje en enkele "special effects" uit de jaren '30.

Film met slechte special effects en daar nog eens slechte acteerprestaties bijgerekend. Een film die geen aantrekkingskracht heeft om nog eens te herbekijken. Wat moet je daarmee??? Zwakke film.
1.5/5 !

avatar van nightbreed
Dit lijkt mij een toppertje, zo'n vakkundig en met liefde gemaakte film met goed acteerwerk.

avatar van N_SANE
Bah wat een gedrocht. Nergens werd het spannend en dan niet te spreken over het slechte acteerwerk.
Het slechtst geacteerd vond ik wel toen die burgemeester ofzo aan die oudje ging vertellen dat ze zn huis in beslag zouden gaan nemen ofzo (kan me die situatie niet meer helemaal voor me halen) maar toen schoot hij met zn geweer. Vervolgens zegt die burgemeester iets in de trant van "Oei hij heeft een geweer", oudje schiet met zijn geweer en gaat die oen van een burgemeester op commando op de grond liggen, en dan moet je ook nog 's kijken hoe nep die 2 mannetjes op de achtergrond op commando schrikken.

0,5* (zelfs de bijen waren super-nep!)

avatar van kaztor
kevke1990 schreef:
Lijkt mij wel cool maar wel anstaanjagend.

Het is zo angstaanjagend als een rit in een draaimolen.

En vooral ook slecht, ik herhaal: slecht, gespeeld.

avatar van horrorjp
Heel erg slecht
Jammer dat je niet zelf een flop 10 had dan had ik nu een nummer 1

2002 ??? schaamteloos echt schaamteloos

avatar van Verhoeven
Een horrorfilm met als achterliggen gedachte dat de horror moet komen voor de angst van de (honing)bij. We hebben hier te maken met een regelrechte B-film. En dat zie je in alles bijvoorbeeld in de acteurs en de vreselijk slechte special effects. Het meest teleurstellende is het verhaal dat op het heftigste van de strijd gewoon lachwekkend wordt. Neem het uiteindelijke gevecht dat het dorpje moet leveren om de beesten te sterven. Op het laatste moment geloven ze eindelijk erin dat er vijandige bijen in de stad bevinden. Maar echt op het aller-allerlaatste moment hanteren ze het vuur als redmiddel. Is dit serieus te nemen? Nee, en dat doe ik dan ook niet. Laat deze bijenvariant maar gewoon links liggen er zullen heus betere versies zijn ook al heb ik die nog niet gezien.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een laag gemiddelde zeg!
Oke, de film is verre van top maar ik vond hem best geinig. Het idee is wel leuk en ik kreeg toch wel de kriebels van zon zwerm in beeld. Verder inderdaad wel erg slecht geacteerd en de effecten zijn ook niet heftig, maar om een keer te kijken is ie best oke.

avatar van JDSsmetje
Ik vind wespen wel erg creepy, en vind dat deze film wel nog iets heeft.

avatar van clockwork72
Slecht inderdaad maar ik ben ook ontzettend bang voor wespen dus mischien is dat een pluspunt....
Verder waren de acteerprestaties wel om te huilen en het verhaal stelde bar weinig voor. Bij deze film moet je gewoon je verstand op 0 zetten en kijken.

avatar van Legan
Tja, wat zal ik eens zeggen... Overduidelijk een televisiefilm pur sang en een hele slechte wat dat betreft. Barslecht uitgewerkt verhaal, barslecht geacteerd, barslechte effecten, ... En enige hoop op wat gegrinnik om een foute film kan je ook vergeten.

avatar van akira124
Wat een bagger, slecht acteerwerk, slechte special effects. Slecht slecht slecht

avatar van kirk douglas
waardeloos,
bijen zijn waarschijnlijk een van de saaiste diersoorten waar je een horror-film van kunt maken.

avatar van Redlop
In deel 2 trekken de bijen naar Zuid-Afrika waar een vreemd en nodeloos hard gezoem de zwerm tot razernij irriteert.

Huiveringwekkend euhhhh..slecht.....

avatar van AmazingPP
Echt heel erg eens met Waku!

avatar van Phantasm
Het eerste uur is gewoonweg slappverwekkend, het laatste halve uur is nog net om aan te zien, het acteren had ook wel wat beter gekund.