• 8.487.322 stemmen

Releasedatum: 2 maart 2006

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Pink Panther

"Pardon His French."

Inspecteur Jacques Clouseau wordt opgezadeld met de moord op een bekende voetbalcoach en het is aan hem om de dader te vinden. Een 'ongeluk' komt echter zelden alleen en ook wordt de overbekende 'Pink Panter Diamant' gestolen. Wat hebben deze twee zaken met elkaar te maken?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van ibendb

ibendb

• 1969 stemmen

Een zwaar ondergewaardeerde film.

The Pink Panther is zeker geen topfilm, maar ik heb mij toch wel vermaakt. De hele film heb ik zitten lachen met de hilarische fratsen van inspecteur Clouseau. Maar soms worden de grappen wat te veel uitgemolken. Denk maar aan de hamburger en de wereldbol die losschiet.

Steve Martin zit geweldig in zijn rol. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn soms echt wel leuk. Het verhaal is niet veel soeps, maar door de grappen valt het niet zo wreed op.

Best een leuke film. 3.5*.

avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

ibendb schreef:

Een zwaar ondergewaardeerde film.

Best een leuke film. 3.5*.

Helemaal mee eens!

avatar van eefke123

eefke123

ik heb moeten gieren van het lachen met de hamburger scenes en met de "the weather outside is very pleasant" scenes

avatar van DragQueen

DragQueen

Een aardig filmpje, al mag hij niet in de schaduw staan van het origineel. Al komen de meeste grappen wel leuk uit de verf. Steve Martin doet verder zijn uiterste best, maar lijkt mij iets misplaatst voor deze rol. 2,5 Ster.

avatar van SonDua

SonDua

Een zwaar ondergewaardeerde film!!!

Zeker een aanrader! Heb me kapot zitten te lachen!! HAAHHAHA wat een film!!!

avatar van Beertje45

Beertje45

wat een verschrikkelijke verkrachting van de originele Pink Panther movies. Steve Martin reikt niet eens tot aan de enkels van Peter Sellers. Jean reno is nog het enige zwakke lichtpuntje in deze totaal overbodige prul. Misschien leuk voor jeugdige kijkers die de oudere films niet kennen

avatar van tbouwh

tbouwh

Ik ken de oudere versies van Pink Panther (nog) niet, dat gaat nog wel veranderen.

Daardoor is er ook geen vergelijking te trekken met de oude Clouseau.

Heb erg gelachen, misschien is de humor soms iets te fout, maar heb me prima vermaakt.

Er zat warempel nog spanning in en hierdoor kan ik het mezelf toestaan 4* te geven ( goede film )

avatar van Beertje45

Beertje45

Ik sta niet sceptisch tegenover remakes, maar men wil te snel de Pink Panther nieuw leven inblazen. 30 jaar na het laatste Peter Sellers avontuur is te snel, het publiek is Sellers nog lang niet vergeten. Ze hadden nog een tiental jaar moeten wachten.

avatar van Curriculum

Curriculum

Beertje45 schreef:

Precies hetzelfde als wat ik dacht.

avatar van horrorfreak23

horrorfreak23

Echt weleen klucht van een film.

Vermakelijk maar brengt niet veel bij aan de filmwereld om niet te zeggen niks

avatar van Phantasm

Phantasm

Film waar genoeg humor in zit en die lekker wegkijkt, aardig verhaaltje.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Leuk familie filmpje, wat in goede handen is gekomen van Shawn Levy, die meerdere familie/komedies op zijn naam heeft staan. Het verhaal wordt leuk neergezet met heel wat geslaagde (flauwe) grappen, met in de hoofdrol Steve Martin (Cheaper by the Dozen, The Big Year)

De cast valt verder heel erg op door de kleine rollen die er in verstopt zitten, zo zien we Jason Statham als trainer Gluant, en Clive Owen als agent 006.

Naast Martin speelt ook Jean Reno een grote rol in deze film, die we normaal gesproken niet zo snel in een komedie zien spelen. In de film is ook Byonce te zien, ze probeert te acteren en tegelijk te zingen, wel leuk om naar te kijken...

De film is dus zeker aan te raden!

avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

Wat is dit toch een slechte comedy. Dit had ik totaal niet verwacht.

Steve Martin is over het algemeen wel een sympathieke vent en ik vind zijn films altijd vermakelijk. Maar wat speelt hij hier irritant zeg.. Ik begon me op een gegeven moment aan hem te irriteren. Of dit komt door het personage over door zijn acteerprestaties, ik weet het eigenlijk niet. Denk eigenlijk alle twee. Want als bijvoorbeeld Rowan Atkinson deze rol kreeg, was de film zeker grappiger geweest, of Leslie Nielsen. Deze Pink Panther valt ook wel wat te vergelijken met The Naked Gun filmsen Johnny English, alleen het verschil is dat de 2 laatst genoemde films 'wel' grappig zijn.

De grappen zijn gewoon voorspelbaar, niet leuk, niet grappig en kinderachtig. Heb in totaal 2 keer gelachen. Over het 'slechte' verhaal wil ik mij niet veel uitlaten, want dat was helemaal te voorspellen. Vooral bij zo'n soort comedy. De bijrollen waren opzich wel verassend, had namelijk Beyonce nooit in zo'n film verwacht. Na dit te hebben gezegd, ga ik toch het tweede deel bekijken. Belooft volgens de recensies ook niet veel soeps, maar ik ben toch klein beetje benieuwd en hoop dat grappen iets meer aanslaan!

avatar van RolandH

RolandH

Wat een gedrocht van een film zeg Nergens echt leuk, eigenlijk meer irritant dan wat anders. Denk dat met de dood van Sellers eigenlijk maar één ding duidelijk is geworden dat er maar één Clouseau is.

avatar van jordorientje

jordorientje

Heerlijke film! Heb zo gelachen, niet normaal. De humor is zo droog, dat je het zelf niet droog houdt. Ik had tranen van het lachen, wat een flauwe humor. En Steve, haha zijn personage ook, geweldig! Niemand had een grotere kluns kunnen spelen.

Dit is ook echt zo'n film die je totaal niet serieus moet nemen, zoals Mr. Bean. Gewoon kijken en verstand op 0.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Beertje45 schreef:

Ik denk echt dat er bijzonder weinig mensen zijn die het origineel nu nog gaan kijken. Erg gedateerd. Verder gaat er ook niks verloren aan het origineel natuurlijk.

avatar van martijn011

martijn011

Pijnlijk ..

Over het algemeen kan ik flauwe humor enorm waarderen (Hot Shots, Naked Gun, Johnny English), maar deze film is echt pijnlijk wat grappen betreft. Ongekend dat bijvoorbeeld een Jean Reno zich hiervoor laat lenen.

Er zitten een paar scènes in die zo gruwelijk slecht zijn dat het niet vertoond had mogen worden. Eigenlijk zijn de leuke grappen op 1 hand te tellen en dan ben ik nog mild.

Totaal wangedrocht met alleen Reno als positieve uitschieter.