Alias Jesse James (1959)

Komedie / Western

geregisseerd door Norman Z. McLeod
met Bob Hope, Rhonda Fleming en Wendell Corey

De onnozele verzekeringagent Milford Farnsworth (Bob Hope) verkoopt aan een man een polis ter waarde van $100,000. Wanneer zijn baas hem vertelt dat het Jesse James was, stuurt hij Milford op hem af om met geld de polis terug te kopen.

avatar van Brix
Weer zo'n vermakelijke comedy western met Bob Hope(loos)
Helemaal in de lijn van ' The Paleface' en 'Son of Paleface'.
Deze keer loopt Milford (Hope) Jesse James (Wendell Corey) voor de voeten, met alle hilarische verwikkelingen van dien.
In beide vorige films had hij Jane Russell aan zijn zijde.
Deze keer de fraaie Rhonda Fleming.

De finale shoot-out is wel heel bijzonder.
Milford krijgt daarin (zonder het te weten) hulp van een hele rits western-coryfeeën van film en TV.
Die zijn allemaal maar heel even in beeld, maar leuk is het wel.
Ik herkende o.a. Gary Cooper, Roy Rogers, Jay Silverheels (Tonto uit de Lone Ranger serie) Fess Parker (als Davy Crockett) Gail Davis (als Annie Oakley) Hugh O'Brian (als Wyatt Earp) Ward Bond (Wagon Train) James Arness (Gunsmoke)
Hope's oude compaan Bing Crosby duikt ook nog even op.

Voor mij is Bob altijd de koning van de one-liners geweest, en dat is ook in deze film niet anders.
Heel amusant deze moeilijk te vinden film (en duur ook, op DVD)

kappeuter (moderator)
Nu met originele poster.

avatar van Brix

avatar van madmax1
Deze slapstick western , had ik al een tijdje in bezit,nu niet meer ,de externe schijf waar deze opstond is gecrascht, of hij moeilijk te krijgen is geen idee , toen der tijd gewoon van het net,bij gebleven is die schietpartij met die touwtjes aan de hoed,plus alle sterren die erin voorbij kwamen, en dat is het interesante voor mij namelijk Wilam Boyd liet zich daar even in zien, en daar is moeilijk aan te komen.
Met mijn aow is kopen van dvd niet voor mij weg gelegd (een te dure hobby voor mij) ik ben alleen af hankelijk van het net.
Ga niet meer zoeken naar deze film ondanks het gestuntel van Bop Hope leuk voor de liefhebber.