The Projected Man (1966)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Ian Curteis
met Mary Peach, Bryant Haliday en Norman Wooland

Een wetenschapper is in staat om voorwerpen om te zetten in energie, die op te slaan en weer te projecteren. Na een aanpassing kan hij ook dieren transporteren. Hij probeert het nu met zichzelf en wordt mismaakt. Met de energie die nog teveel in zijn lijf zit, elektrocuteert hij enkele mensen en een kat in het laboratorium, voor hij zich gaat wreken op de directeur van de stichting die zijn project saboteerde.

avatar van Die Hard,Willis
Geweldige science-fiction horror film uit de mooie jaren '60.

Een professor heeft een experiment waarmee hij met elektriciteit dingen kan omzetten in energie om het zo te verplaatsen. Dit gaat vaak goed, maar na een tijdje gaat het mis, en de professor wordt The Projected Man!!

Met 50000 volt in zijn rechterhand gaat hij op pad!

Lekker sfeertje, goede acteerprestaties en erg vermakelijk!

avatar van otherfool
Nou is dat effe een toffe naam voor een gemaskerde 'held'

Deze kruising tussen eh, Two-Face, The Indestructible Man en Darkman slaat na het mislukte experiment (nav een volslagen onduidelijk complot) aan het moorden door met z'n hand te wijzen naar z'n slachtoffers. Maar bij de daadwerkelijke opleggingen zwaait de camera weg, wat een sof!

Sowieso weinig te genieten, al is de combo van pulp en upperclass Engeland wel geinig. Maar waar McClane hierboven al die sterren vandaan haalt, het is me een waarlijk raadsel...

1,5*.

avatar van Woland
Ja, het is natuurlijk een vrij standaard B-scifi-horrorfilmpje: we hebben een wetenschapper die lekker aan het experimenteren is (hij wordt ook tegengewerkt om redenen die me niet helemaal duidelijk zijn), maar uiteraard gaat dit mis en verandert hij in een wraakzuchtige Two-Face. Die er best aardig uitziet voor een B-film-monster. Het verhaal speelt zich verder af in upper-class Engeland, geeft ook weer een leuk accent aan de film. Verwacht geen wonderen, want het blijft een matig geplotte B-film die ik eigenlijk alleen maar aan kan raden als je een zwak hebt voor dit type film, maar in z'n genre kan je het beroerder treffen.