The Jar (1984)

Alternatieve titel: Carrion

Horror

geregisseerd door Bruce Toscano
met Bruce Toscano, Karin Sjöberg en Robert Gerald Witt

Motorrijder Paul rijdt langs de plek van een auto-ongeluk, waar hij een oude, vreemde man vindt. Hij neemt de man mee naar huis. Al gauw is de vreemdeling verdwenen en is er alleen een glazen pot achtergebleven. Paul krijgt vervolgens last van hallucinaties, depressies en paranoia, wat niet alleen een ontluikende romance met zijn buurvrouw in gevaar brengt, maar ook zijn leven. In de pot blijkt een demoon te huizen die probeert bezit van hem te nemen.

avatar van brucecampbell
Het moet toch heerlijk zijn mocht je 20 jaar in de tijd kunnen terugreizen om een videotheek binnen te stappen en die onbekende horrorfilms mee te grabbelen.

avatar van Vascago
Daarom baal ik zo van het feit dat de cult videotheek van een kennis van me failliet is gegaan. Die had echt de mooiste filmpjes en hij altijd de beste tips

avatar van brucecampbell
Tja, de kans dat je dit soort filmpjes nog ergens vindt wordt met de jaren kleiner.

avatar van Vascago
brucecampbell schreef:

Helaas wel. En daarom ben ik ook blij met internet. Het mag dan wel niet en ik zou ook liever alles gewoon kopen maar nu kan ik ze in ieder geval nog wel zien. En mocht ik ze ooit eens tegenkomen op een rommelmarkt ofzo dan koop ik ze alsnog. Maar nu zijn ze of niet meer te krijgen of veel te duur.