De Boekverfilming (1999)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Eddy Terstall
met Nadja Hüpscher, Dirk Zeelenberg en Alette Dirkse

De jonge regisseur Lars is op zoek naar een actrice om de hoofdrol te spelen in zijn nieuwe film. Hij selecteert drie jonge vrouwen voor deze rol, te weten Julia, Sofie en Noor. Julia heeft net een nieuwe vriend, een Marokkaan die ze onderwerpt aan een integratietest. Sofie, een studente aan de kleinkunstacademie, houdt er een open relatie met haar huisgenoot André op na en Noor weet zich bedreigd door een stalker. Het 'in de running' zijn voor de rol beïnvloedt het leven van de drie vrouwen behoorlijk. Het is duidelijk dat Lars hen zwaar op hun incasseringsvermogen test. Het vechten om de hoofdrol begint en listen en bedrog vieren hoogtij.

avatar van soom
Najib Amhali. Nadja Hüpscher. !
Komische film, met enkele heerlijke droge grappen op het niveau van Simon. Zoals ik al hierboven typte heeft deze film Najib en Nadja, en dat zijn natuurlijk meteen de 2 grote blikvangers. Erg leuk gedaan ook, heel amusante grapjes.

avatar van erwku
Deze film zal ik altijd herinneren omdat tijdens het kijken, ik eindelijk tot de definitieve conclusie kwam dat Nederlandse films eigenlijk zo goed als altijd troep is,

waaronder deze

En bedankt voor je heldere argumentatie

graag gedaan

avatar van timburton
soom schreef:
Najib Amhali. Nadja Hüpscher. !

Idd de mensen die de 1,0 nog naar een 1,5 trokken

avatar van BlueJudaskiss
Enorme tegenvaller. Het links-semi-intellectuele geleuter ging me al heel snel de keel uithangen, zelfs als ze worden uitgesproken door mensen als Femke Lakerveld, Najib Amali en Nadja Hupscher - acteurs waar ik normaal erg graag naar kijk. En als ik dan lees dat dit de draak steekt met de Nederlandse film... het blijft bij een paar plaagstootjes.

Saai. 2,0*