• 11.701 nieuwsartikelen

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Eddy Terstall

Met onder meer: Nadja Hüpscher, Dirk Zeelenberg en Alette Dirkse

IMDb beoordeling: 6,5 (479)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 12 mei 1999

Plot De Boekverfilming

"Everyone gets what they deserve behind the scenes of the movie world"

De jonge regisseur Lars is op zoek naar een actrice om de hoofdrol te spelen in zijn nieuwe film. Hij selecteert drie jonge vrouwen voor deze rol, te weten Julia, Sofie en Noor. Julia heeft net een nieuwe vriend, een Marokkaan die ze onderwerpt aan een integratietest. Sofie, een studente aan de kleinkunstacademie, houdt er een open relatie met haar huisgenoot André op na en Noor weet zich bedreigd door een stalker. Het 'in de running' zijn voor de rol beïnvloedt het leven van de drie vrouwen behoorlijk. Het is duidelijk dat Lars hen zwaar op hun incasseringsvermogen test. Het vechten om de hoofdrol begint en listen en bedrog vieren hoogtij.

avatar van soom

soom

Najib Amhali. Nadja Hüpscher. !

Komische film, met enkele heerlijke droge grappen op het niveau van Simon. Zoals ik al hierboven typte heeft deze film Najib en Nadja, en dat zijn natuurlijk meteen de 2 grote blikvangers. Erg leuk gedaan ook, heel amusante grapjes.

avatar van erwku

erwku

Deze film zal ik altijd herinneren omdat tijdens het kijken, ik eindelijk tot de definitieve conclusie kwam dat Nederlandse films eigenlijk zo goed als altijd troep is,

waaronder deze

graag gedaan

avatar van timburton

timburton

soom schreef:

Najib Amhali. Nadja Hüpscher. !

Idd de mensen die de 1,0 nog naar een 1,5 trokken

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Enorme tegenvaller. Het links-semi-intellectuele geleuter ging me al heel snel de keel uithangen, zelfs als ze worden uitgesproken door mensen als Femke Lakerveld, Najib Amali en Nadja Hupscher - acteurs waar ik normaal erg graag naar kijk. En als ik dan lees dat dit de draak steekt met de Nederlandse film... het blijft bij een paar plaagstootjes.

Saai. 2,0*

scorsese

• 11949 berichten

Goeie film waarin drie actrices in de running zijn voor een hoofdrol in een film. Een vlotte relatiekomedie die zich afspeelt in het kleine Nederlandse filmwereldje. Leuke dialogen die vaak grappig uit de hoek weten te komen. De montage komt op het begin wat rommelig over, maar dit zorgt ook wel deels voor de charme. Een frisse cast waarbij ik Nadja Hüpscher het leukst vond (vooral haar huilen tijdens de castingscene)..

avatar van blurp194

blurp194

Het einde is wel aardig.

Verder is het wel erg droef. Een verzameling irritante mensen die geen van allen iets interessants te brengen hebben. Nouja, Najib komt er nog wel mee weg, maar dat is dan ook wel de enige. En een piepklein rolletje voor Manouk van der Meulen - leuk om weer eens te zien. Voor de rest volstrekte tijdverspilling.

En wat me nou echt volstrekt ontgaat is waarom ik deze film indertijd heb bewaard.