• 8.227.281 stemmen

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Tiles and Tribulations on the Scrabble Circuit

Geregisseerd door: Eric Chaikin en Julian Petrillo

Over Word Wars

"This Is NOT Your Grandmother's Game Of Scrabble."

Documentaire over de obsessieve wereld van één van de meest gespeelde bordspellen ter wereld; Scrabble. Er wordt gefocust op vier verschillende mannen, ooit deelnemers aan de nationale Scrabble-kampioenschappen. Ze lijken op het eerste gezicht doodnormale mensen.. hun leven wordt echter beheerst door Scrabble.

avatar van james_cameron

james_cameron

Onderhoudende documentaire, interessant en grappig. De focus op vier hoofdpersonen gaat helaas ten koste van de diepgang bij een dergelijke korte speelduur, en dat is jammer. Nu raak je niet echt betrokken bij de levens van de vier. Toch de moeite waard; een leuk kijkje in de bizarre wereld van professioneel scrabble.

avatar van some_solucti

some_solucti

Ik vond hem zelf nogal matig. Een van de eerste redenen omdat het zo lelijk vorm gegeven is, het ziet er niet uit. Ik had meer het gevoel naar een bruiloftsvideo oid te kijken dan naar een documentaire. Het verhaal pakte me niet echt en vond de personages ook niet bijster leuk om te volgen. Ben zelf meer fan van Spellboud en Wordplay als het gaat om het competitieve woordspelletjes gaat, Word Wars (wel een leuke titel trouwens) verveelde mij teveel, zeker naar het einde toe. Het toernooi is uiteindelijk niet echt interessant gebracht, zit helemaal geen spanning in.