Bella Bettien (2002)

Nederland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Hans Pos
met Thekla Reuten, Kim van Kooten en Thom Hoffman

Bettien, een leuk en spontaan meisje, staat op het punt om met haar vriendje Paul een eigen zaak te beginnen in het Spaanse Mallorca. Hun plan wordt echter wreed verstoord. Maar Bettien is vastbesloten om de droom uit te laten komen. Ze vertrekt helemaal alleen naar Mallorca en verlaat alles wat haar lief is. In Mallorca maakt ze kennis met een nieuwe wereld, de jetset, een voor haar onbereikbare wereld. Maar wel erg intrigerend. Toch blijkt die wereld helemaal niet zo onbereikbaar te zijn, wanneer ze een zekere Alberto Morientes ontmoet, die haar introduceert in leven vol glitter en glamour. Wanneer Alberto door omstandigheden Mallorca moet verlaten, moet ze noodgedwongen mee naar Colombia.

93.9 schreef:

Tja, je kunt toch moelijk het verhaal spannender maken, het is ten slotte gebasseerd op een waargebeurt verhaal.

In de States doen ze niet anders.

avatar van E V
E V
Heel goed en naturel geacteerd door Thekla Reuten.
Een spannende, krachtige film, goed uitgewerkt met een verrassende ontknoping.

DRJeFF
Vond het geen sterk verhaal zoals t in de film verteld werd.
Deze story had veel met veel meer impact gebracht kunnen worden zonder er onwaarheden in te moeten gooien.
Al met al geen vervelende film.

avatar van speedy23
Is dit nu echt gebeurd? Zo ja, zeer straf geval.

avatar van Redlop
Vond vooral Thekla Reuten bijna lachwekkend slecht overtuigen als maffialady.

Ik moet teruggaan naar Hans Otjes in Q & Q om een vergelijkbare prestatie te herinneren.

Vond Otjes veel beter.

neo (crew)
Deze is binnenkort wat dagen online te zien op de Telefilm site in het kader van The Best of. En daar scharen ze deze ook onder. Vreemd...

Inderdaad, een vreemde selectie.

neo (crew)
Zou zo een boel kunnen noemen die in ieder geval al beter zijn, laat staan echt goede.

robertus65
Prima vermaakt met deze mooie verfilming van het vreemde verhaal. Thekla Reuten steelt natuurlijk de show, en ook die drugsbazen waren goed (vooral die Italiaan).

sylvia1
Vermakelijke film

avatar van Erwinner
Onverwachte topfilm 4.5

avatar van raymon
Deze film/Telefilm is gemaakt voor 900.000 euro en dat met dat geld deze film is gemaakt vind ik bijzonder knap!

Het acteerwerk is erg goed, Thekla Reuten vond ik geweldig en ook niet zo gek dat ze nu in Amerika werkt haar engels vond ik erg goed, bijna accent loos. Sommige scenes zijn erg sterk dankzij Reuten.
Wat ik jammer vind is dat de film op de een naar de andere scene gaat wat de film niet tot een geheel maakt.

Het camerawerk is soms erg simpel en amateuristische, of zoals ik het wil noemen telefilm camerawerk.
Maar het grootste min punt is op sommige momenten de muziek, soms zo erg slecht met een simpel keyboard gemaakt.

Voor het budget is de film vijr goed, dankzij het acteerwerk en het ongeloofelijke verhaal.
3***

De zus van Bettien woont bij mij in de straat is mijn overbuurvrouw
Ga de film vanavond kijken ben benieuwd.
Geef dan wel een mening.

avatar van Katharina
Best wel mooie film, nogal interessant met een bizar verhaal.

speranza
Dit is een indrukwekkende film met goed acteerwerk van Thekla Reuten.

Het allerbeste in deze wat trage low budgetfilm is de rol van Thekla Reuten; het verhaal maakt nieuwsgierig en wil de zwarte kant van de misdaad laten zien, maar zit barstensvol cliché's en de dialogen hadden meer volwassen gekund.

avatar van roukienl
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is dit een topper vind het echt een waanzinnig goed verhaal, om over Thekla nog maar te zwijgen, wat een actrice wat een fantastisch mooie vrouw.
Ok de mensen die er verstand van hebben zullen gelijk hebben en dit niet een super film vinden maar voor mij is de combi, verhaal, cast, setting, timing, schoonheid (Thekla Reuten) belangrijker dan absolute punten scores.

Voor wat mij betreft (met alle respect voor de andere reageerders) hoort hij toch echt in de best of thuis.

Maar voor alles, have fun !! N'oubliez Jamais

diego111 schreef:
De zus van Bettien woont bij mij in de straat is mijn overbuurvrouw
Ga de film vanavond kijken ben benieuwd.
Geef dan wel een mening.

En ?? (wat vond je ervan)

raymon schreef:

3***

Kijk ook is de BBC Serie Hidden met Tekla , aanrader

avatar van breedbeeld
Had een viertal berichten gelezen en had daardoor de verwachting een film te gaan zien van redelijk niveau . Dat viel behoorlijk tegen( had wat verder moeten lezen). Voor een Nederlandse film vond ik dit een tegenvaller. De dialogen vaak erg toneelmatig, de musicscore afgrijselijk. De karakterontwikkeling van Bettien niet zichtbaar. Beneden gemiddeld dus. Reuten kan wel acteren alsook Boissevain. Wat ik wel knap vind is dat de film voor onder een miljoen gemaakt is want het is ook weer niet zo dat ik het totaal verspilde tijd vond.

avatar van blurp194
Wat onduidelijk gedraai tussen een documentaire (want 'waar gebeurd') en een misdaadfilm. En daarbij wordt het toch niet echt spannend. En die hele Bettien komt ook niet heel erg uit de verf, meer dan een beetje blond doen en trutten met haar vriendinnetje komt er eigenlijk niet langs. Net zoals de drugsbazen ook wat plat blijven.

Van het ongelofelijke verhaal krijgen we een heleboel niet te zien, is de korte samenvatting daarmee.

avatar van cantforgetyou
Wat is dit voor prullaria? Ik dacht een goede film te gaan zien, maar dit is vreselijk zo slecht. Mallorca komt ook totaal niet tot zijn recht.

Heel aardige film met een pakkend verhaal over de misdaadcarrière van de Haarlemse Bettien Martens in de internationale drugsmaffia. Met verve geeft de sterk acterende look-a-like Thekla Reuten de titelrol een sexy uitstraling. Verbazingwekkend om te zien hoe een levensgenieter binnen het onderwereldmilieu carrière weet te maken.
Geen topper, maar best te pruimen.