Just Friends (1993)

België / Nederland
Muziek

geregisseerd door Marc-Henri Wajnberg
met Josse De Pauw, Romaine Friess en Charles Berling

Een film waarin de liefde voor de jazz op de voorgrond staat, jazz als muziekstijl, maar ook als een manier van leven. Antwerpen 1959. Jack leeft voor de muziek. Hij is een getalenteerd saxofonist en heeft succes met zijn band Bop Friends. Toch is zijn droom Amerika, New York, het Mekka van de jazz. Voor die droom is hij bereid alles wat hij heeft opgebouwd op te geven, zelfs liefde en vriendschap.

Ik vermoed dat het niet juist is dat Josse De Pauw niet vermeld wordt. Iemand ?

avatar van JJ_D
Ik heb gehoord dat hij de hoofdrol vertolkt, waarom zou het niet kunnen (IMDb vermeldt het trouwens ook)?

avatar van Roger Thornhill
Prachtige film, met inderdaad Josse de Pauw in een hoofdrol. Indertijd via de BRT kunnen zien, nu helaas niet meer in bezit. Weet iemand of deze film ergens op DVD verkrijgbaar is?