Amoureuse (1992)

Alternatieve titel: Lover

Frankrijk

geregisseerd door Jacques Doillon
met Charlotte Gainsbourg, Yvan Attal en Thomas Langmann

Marie (Charlotte Gainsbourg) en Antoine (Thomas Langmann) wonen samen en zijn verliefd. Zij wil een kind maar Antoine is het er niet mee eens. Dan ontmoet ze Paul (Yvan Attal) die haar probeert te verleiden, maar Marie wijst hem af. Maar wanneer Paul haar zus Juliette gaat verleiden realiseert ze zich dat ze toch verliefd is op Paul. Ze probeert hem te vergeten en praat het uit met Antoine, maar die denkt dat ze seks hebben gehad en is ziekelijk jaloers. Marie raakt zoek, ze denkt aan Paul als ze met Antoine is, en bij Antoine denkt ze aan Paul. Dan raakt ze zwanger, maar ze weet niet meer wie de vader is.

avatar van Darbie
Tenenkrommende naïve slappe prietpraat. De hele "film" door.

Bespaar je de moeite; dit gaat echt nergens over.