High Strung (1991)

geregisseerd door Roger Nygard
met Steve Oedekerk, Thomas F. Wilson en Denise Crosby

Thane Furrows, een cynische kinderboekenschrijver, krijgt een vreemd telefoontje en ontvangt een rare brief waaruit blijkt dat er om acht uur iets vreemds zal gebeuren. De hele dag ziet hij rare voortekens en onverklaarbare gebeurtenissen, terwijl de klok blijft tikken...

avatar van SSeagal
Jim Carrey in deze film?? Nog nooit van deze gehoord eigenlijk.

film_kaza
was deze film na ace verntura?
als hij zo goed was vind ik het raar dat deze film heel onbekend is.

avatar van jumpstylemovie
ik weet niet wie deze erop heeft gezet , maar het is een grote leugen
ten eerste is deze film nergens te bekennen
en ten tweede hij kan deze film nou NA aceventura zijn als deze uit 1991 komt en ace ventura uit 1995 he??
verklaar dat maar eens.

8o|

Misschien omdat de videohoes van na 1995 is (zucht).

ja zal wel , ik ben al 3 jaar lang fan van jim carrey
en kijk zelf maar eens op zijn site's
want op geen enkele website van hem staat die film

Hij is ook uncredited. Dus zou hier eigenlijk ook niet bij de acteurs moeten staan.

avatar van jumpstylemovie
hoe weet jij dat hij uncredited is
??
heb je hem een x gezien??

Zie IMDB.

avatar van jumpstylemovie
weet jij mssn wie deze erop heeft gezet dan??

avatar van jumpstylemovie
staat ook nie ergens te koop of zo

avatar van Purmerend
En grappige film jumpstylemovie?

avatar van jumpstylemovie
weet ik niet , ik heb hem nog nooit gezien , want hij is nergens te vinden

Hij bestaat wel degelijk,
ben hem namelijk nu aan het downloaden (aangezien ik
hem ook nergens vind )

avatar van jumpstylemovie
Ik vind het ook raar dat Jim Carrey niet bij de Acteur lijst staat aangezien hij zelfs op de Cover te zien is. En die chinees op de voorkant lijkt op Arnold Schwarzenegger. xD

avatar van Inland Rabbit
Ook kunnen "vinden" toevallig.

Om te beginnen, Carey als hoofdrolspeler mag hier wel weg. Als hij 5 keer in beeld is, dan is het veel. Behalve op het eind, waar hij wel belangrijk is in het slot. De film deed me een beetje denken aan een kruising tussen de vreemde, Canadese serie Twitch City en de Amerikaanse sitcom Titus.

Thane is niet tevreden. Niet over zichzelf, niet over de wereld, mensen doen maar stomme dingen. Wij als toeschouwer moeten dat aanhoren, terwijl hij letterlijk in de camera praat. De scherpe observaties maken het een grappig geheel. Dat en het feit dat hij alleen maar klaagt en klaagt en dan zelf nooit buiten de deur komt en niets anders eet dan Cereal. Enorm hilarisch ook, hoe trots hij op zichzelf is als hij het beetje sociale contact dat hij heeft weer finaal de grond in heeft getrapt.

Naja, meer valt er eigenlijk niet te zeggen. Enorm eenzijdige, pessimistische film, met veel te veel focus op dialoog. Voor mij werkt het.