Mother Riley Meets the Vampire (1952)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door John Gilling
met Arthur Lucan, Bela Lugosi en Dora Bryan

Mother Riley, een nieuwsgierig oud vrouwtje, loopt per ongeluk een vampier tegen het lijf die plannen smeedt om de wereld te veroveren. Mother Riley probeert dat plan te verijdelen, maar wordt opgejaagd door de gevaarlijke vampier die haar uit de weg wil ruimen.

avatar van bioscoopzaal
Er hoort nog een trieste anekdote bij deze film:

"Bela Lugosi had to make this film in England in 1952 because he needed the money for his ticket back home. Lugosi went to Britain to revive his famous DRACULA play, but was stuck there when it bombed and the actor couldn't scrape up enough cash to sail to America. This film helped him get back on his feet, although almost nobody has a kind word for it."

Bron