• 8.254.917 stemmen

Genre: Horror / Misdaad

Geregisseerd door: Joseph H. Lewis

Met onder meer: Bela Lugosi, Polly Ann Young en John McGuire

Plot Invisible Ghost

"Out of the darkness comes the ear-piercing cry of a terrified girl..."

Wanneer zijn vrouw hem verlaat voor een andere man, raakt dr. Charles Kesslers leven ontwricht. Echter is zijn vrouw heel dichtbij want na een auto-ongeluk waarbij ze haar hersenen heeft beschadigd, wordt ze door de tuinman van Kessler in de kelder verzorgt. Op het moment dat in Kesslers huis een moord is gepleegd en een onschuldige man hiervoor wordt veroordeeld, komt zijn tweelingbroer uit Zuid-Amerika en probeert hij het mysterie te ontrafelen.

image

Jules Mason, caretaker

Cecile Mannix, maid

Detective Ryan

Patat

Oude geestenfilm waarin een gehypnotiseerde dokter alle zelfcontrole verliest. De sfeer zit goed, maar het plot is iets te dun om overeind te blijven. Uiteraard is de film sterk verouderd.

Mijn oordeel: een matige 2/5.

avatar van kirk douglas

kirk douglas

nog best goed voor zo een oude film.

het verhaal is echter niet al te best.

door bela lugosi gaat het gemiddelde wel wat omhoog.

avatar van joolstein

joolstein

Bela Lugosi kreeg met deze film bij Monogram Pictures de kans om weer te schitteren in een hoofdrol, echter betekende dit ook dat het script onder de maat zal zijn. En dat is het! Het is een script vol nonsens! Waarbij vele zaken niet eens worden verklaard. Waaronder ook waar het allemaal omdraait de macht van Mw. Kessler over haar man. Wat de film redt is de nog aardige regie (voor een B-film) en de aanwezigheid van natuurlijk Bela Lugosi. Maar tja...die maakt bijna elke film net wel iets beter. Al is dit niet zijn beste film, is het ook niet zijn slechtste. In dit verder op alle vlakken pover werkje is mij wel één ding meer opgevallen. En dat is de donkere acteur Clarence Muse. Deze speelt niet de standaard stereotype die gebruikelijk was in die tijd. Nee, want naast dat hij genereuze maten van schermtijd krijg, zit er in zijn rol ook veel meer waardigheid.

avatar van joolstein

joolstein

Het bovenstaande plot; "Charles Kessler is een bijzonder begaafde hypnotiseur, maar als hij op een dag krankzinnig wordt, hypnotiseert hij zijn vrouw Virginia en laat hij haar allemaal afschuwelijke moorden plegen." klopt niet! Ik heb hiervoor een correctie ingediend!