Le Bonheur Est dans le Pré (1995)

Alternatieve titel: Happiness Is in the Field

Frankrijk

geregisseerd door Étienne Chatiliez
met Michel Serrault, Eddy Mitchell en Sabine Azéma

Francis is de getergde eigenaar van een door stakingen geteisterde wc-brillen fabriek. Ook thuis gaat het hem niet voor de wind. Troost vindt hij slechts bij zijn Bourgondisch aangelegde vriend Gérard, met wie hij regelmatig te diep in het glaasje kijkt. Op een avond ziet hij een televisieprogramma over een vermiste man. Hij vertoont een treffende gelijkenis met de vermiste en besluit zijn leven een nieuwe invulling te geven.

avatar van Manu
whahaha, lachuh!!! dikke aanrader

avatar van adso
Begon erg leuk, maar eenmaal de stoute schoenen aangetrokken...
werd het al gauw vervelend(er).

Franser kan het niet. Amusante komedie, keurig vertolkt en met de remmen los te bekijken. Origineel thema.

Een echte Franse komedie zoals alleen de Fransen het kunnen verzinnen. Ik heb me kostelijk vermaakt en of zo'n verhaal in het echt kan gebeuren (natuurlijk kan het niet) doet er in feite weinig toe.