American Gothic (1988)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Horror / Komedie

geregisseerd door John Hough
met Rod Steiger, Yvonne De Carlo en Michael J. Pollard

Een groepje jongeren strandt op een eilandje voor de noordwestkust van Amerika bij Seattle vanwege motorpech met hun bootje. Hier komen ze zwaar in de problemen als het ogenschijnlijk vriendelijke echtpaar dat ze om hulp vragen psychopathische moordenaars blijken te zijn.

avatar van maikel01
Matigjes , wel voldoende!

avatar van zombie
En nog een volle punt aftrek door Michael J. Pollard, ik kan die gast niet uitstaan.

erik1677
Uitstekende horrorfilm die je naar onder je vel gaat zitten.
Ik heb hem al jaren terug gezien op vhs wel te verstaan en nog steeds staat hij me goed bij.
Binnenkort maar eens kijken of ik hem niet ergens op dvd kan scoren.

avatar van Lui
Lui (crew)
Matige horror/komedie die op geen enkel punt weet te boeien en pas tegen het einde een beetje spannend wordt. De film komt veel te komisch over en van horror is bijna geen sprake. Daardoor lijkt het meer alsof je naar een vreemde komedie aan het kijken bent.
Snel vergeten.

avatar van Filmkriebel
Er was eens de jaren '80... en in de jaren '80 was de regel: hoe maffer hoe beter. Want dat is wat deze film is... een maffe en bizarre slasher met enkele zieke ideetjes en met een keiharde kill die in mijn top tien van meest bizarre horen dat ik heb gezien en dat is die met de kerel op de schommel . --> Als je hier niet van in een deuk ligt
De horror doet het niet bij mij, als komedie vind ik het ook al niet geslaagd maar de knipoog is wel duidelijk. Echter werkte de totaal getikte sfeer wel redelijk vond ik ..