ad

Alternatieve titels: Corazón de Fuego / The Last Train / Los Durmientes

Oorsprong: Uruguay / Argentinië / Spanje

Geregisseerd door: Diego Arsuaga

Met onder meer: Héctor Alterio en Federico Luppi

IMDb beoordeling: 6,8 (655)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 31 mei 2002

Over El Último Tren

"Do not forget. Do not sell yourself. Do not give up."

Een oude stoomlocomotief, eens de trots van de Uruguayaanse spoorwegen, dreigt voor veel geld verkocht te worden aan een Hollywoodstudio. Drie spoorwegveteranen willen met alle middelen de verkoop boycotten en verhinderen dat de locomotief naar de Verenigde Staten verhuist. Ze kapen de trein en willen ermee naar een veilige plaats sporen. Terwijl de politie hen op die hielen zit, proberen ze de publieke opinie op hun hand te krijgen.

imageimageimage

avatar van braambes

braambes

mooie film, je denkt zoiets van film met drie oude mannen in de hoofdrollen, maar ik vind het echt een vlotte film die geen enkel moment verveeld, wel een overdreven happy-end, maar in dit soort films mag dat

avatar van macdanger

macdanger

bah.bah.bah, ik heb mijn hele maaginhoud geleegd bij deze film.......

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

macdanger schreef:

bah.bah.bah, ik heb mijn hele maaginhoud geleegd bij deze film.......

Waarom?

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

er zitten hele leuke stukken in, maar het gaat te langzaam, er had veel meer in gezeten als het wat vlotter was, want op zich is het verhaal erg leuk en opstandig

avatar van reommeke

reommeke

Leuke film. Je hoeft er niet bij na te denken. Werkt daarom erg ontspannend en dat is voor mij de reden om een film te bekijken.

avatar van Robi

Robi

Avonturenfilm van drie oude mannen die een locomotief ontvoeren om hem te behouden voor het land. De film is niet echt een hoogvlieger maar is verder wel onderhoudend.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Sympathieke en charmante film. Wordt misschien niet direct cinema-historie geschreven, maar toch een soort van The Straight Story uit Uruguay. En volgens mij de eerste Uruguaanse film die ik ooit heb gezien.

avatar van heinonlein

heinonlein

hoe kan een film waarin bejaarde mannen een trein kapen nou slecht zijn? niet dus, 3 1/2 ster!

avatar van Papa Luigi

Papa Luigi

Gisteravond uitgezonden op Canvas:

een leuke en mooie (rail)road-movie uit Uruguay. Net als voor Wendyvortex ook voor mij de 1e film die ik zie uit dat land.

Ken het eigenlijk alleen van het voetbal, maar door deze film ga ik er beslist wat meer over lezen.

Een origineel verhaal, mooi in beeld gebracht en met respect voor mens, natuur en erfgoed. Waar vind je dat nog?

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2065 stemmen

Simpele maar doeltreffende feel good movie. Voor de rest niks over te melden dan gewoon prettig.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2065 stemmen

wendyvortex schreef:

Dacht ik ook aan, maar straigt story is vele malen diepgaander.

avatar van 93.9

93.9

Sympathieke film, dat is wat het eerste in mij opkomt.

avatar van Boenga

Boenga

• 2010 berichten

ILDIB schreef:

Dacht ik ook aan, maar straigt story is vele malen diepgaander.

Helemaal mee eens; en bij het kijken maak je automatisch die vergelijking...

Meest jammer vond ik nog het einde: op de dvd-hoes lees ik dat de treinkapers willen protesteren tegen de machtige Uncle Sam, maar de regisseur zorgt dan voor een echte Hollywood-afloop, daar waar ik liever iets had zien gebeuren in de stijl van Thelma & Louise (1991)

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film die lekker wegkijkt.

avatar van arno74

arno74

Had deze zeer gewaardeerde Uruguayaanse film toch wel beter verwacht, ik had ook gehoopt dat er wat meer te lachen viel. Het viel in de prijzen in Montreal en in Mexico. Het verhaal is heel eenvoudig, rechttoe rechtaan, en niet echt bijzonder. De cast doet het goed, en ook de dialogen zijn wel aardig. Maar de film kent geen uitschieters ten opzichte van andere films. Wellicht is het een van de betere Uruguayaanse films, maar ten opzichte van films uit andere Latijns Amerikaanse landen blinkt deze niet echt uit. 3,0*