Two-Fisted Tales (1992)

Horror / Western

geregisseerd door Richard Donner, Tom Holland en Robert Zemeckis
met Kirk Douglas, Brad Pitt en Dan Aykroyd

"Two-Fisted Tales" omvat drie korte verhalen. "Showdown" gaat over een cowboy die na jaren weer terugkeert naar zijn geboortedorp om een rekening te vereffenen; in "Yellow" vertelt een ter dood veroordeelde crimineel vlak voor zijn ophanging aan zijn zoon dat hij eigenlijk een slappeling is; en in "King of the Road" wordt de onklopbare koning van het illegale straatracen uitgedaagd voor een ultieme race.

avatar van John Doe
Dat niemand deze film gezien heeft met zulke acteurs, zal wel niet een al te beste film zijn maar toch een interessant rijtje. Moeilijk verkrijgbaar blijkbaar. Ook drie degelijke regisseurs, vooral in actie-komedies dan.

avatar van streeter
Deze film bevat 3 korte films die een deel zijn van de serie "Tales From the Crypt"
Ze zijn op DVD verkrijgbaar in R1 als deel van de Tales from the Crypt tv serie seizoen boxen.

avatar van PEN15
Alleen Yellow is een geslaagde stripverfilming met de beide Douglassen, Dan Aykroyd en Lance Henriksen. Die andere verhaaltjes zijn flut, showdown was niet eens afkomstig uit een EC comic, maar uit eentje met een afwijkende western achtergrond.
Als je een jonge Brad Pitt wilt zien is die laatste nog wel de moeite waard. Volgens mij werd het kort voor of na zijn modellenwerk voor die spijkerbroeken geschoten.