• 8.233.268 stemmen

Genre: Actie

Geregisseerd door: Richard C. Sarafian

Met onder meer: Gary Busey, Yaphet Kotto en Seymour Cassel

Over Eye of the Tiger

"'Nam was hell... Prison unbearable... But coming home meant murder."

Buck heeft een tijd onschuldig in de gevangenis gezeten en wil samen met zijn celmaatje Jamie Guerrero weer een gewoon leven opbouwen met een leuke baan in de buurt van zijn familie. Hij wordt echter gedwarsboomd door J.B. Deveraux, de sheriff die Buck onder geen beding in zijn district wil terughebben.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Ik vond dit een hele gave film, maar vooral omdat ik hem in mn jeugd gezien heb. Verder coole actie scenes en goed acteerwerk. En natuurlijk dat liedje is vet cool (H)

4/5

avatar van Waku

Waku

Op zich leuke en vermakelijke actiefilm maar wel vreselijk gejat idee natuurlijk ( First Blood )

avatar van CdeJ

CdeJ

Onderhoudende actie film,niks nieuws onder de zon,maar verstand op nul, en voor je het weet is het weer voorbij.

Busey past wel in zo'n verhaal.En William Smith heeft een goede kop als bad guy,hier als leider van de motor crossende (drugs) bende.

avatar van goongumpa

goongumpa

Actie-drama-wraakfilm die zo uit de Cannon-stal had kunnen komen. Meer dan een beetje schatplichtig aan bijvoorbeeld First Blood en Mr. Majestyk. Gary Busey doet het niet onaardig, maar de film blinkt nergens uit. De regisseur maakte overigens in de 70's wel een klassieker: Vanishing Point.

Leukste moment: de zwarte sidekick die in zijn rode vliegtuigje aanvalt met muziek van James Brown.

scorsese

Matige film waarin een ex-gevangene wraak neemt op een motorbende nadat hun zijn vrouw hebben vermoord. Een slap verhaaltje met stereotype personages waarbij de geloofwaardigheid van een bedenkelijk niveau is. Vooral de tweede helft bevat genoeg actie met ouderwets stuntwerk en explosies. En verder ontleent de titel zich uiteraard aan het nummer van Survivor, dat hier een paar keer voorbij komt.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Had deze film in mijn jeugd al eens gezien op VHS, ditmaal bekeken op een dvd.

Kon mij er niets meer van herinneren, wel bekende acteurs in de film, echt goed of spectaculair word hij nergens, toch nog wel een aantal leuke scenes zoals met het vliegtuigje op het laatst en wat explosies.

Een aardige wraak filmpje met Gary Busey, wel leuk gedaan in de woestijn met de motorbende.

Einde was redelijk en voor een 80's actiefilm was hij wel goed, het nummer Eye of the tiger is ook geregeld te horen dat was wel vet.

Leuk om weer eens gezien te hebben, maar best was het allemaal niet helaas.