A Little Night Music (1977)

Verenigde Staten / West-Duitsland / Oostenrijk
Komedie / Muziek

geregisseerd door Harold Prince
met Elizabeth Taylor, Diana Rigg en Len Cariou

Frederik is gelukkig getrouwd met maagd Anne. Maar na elf maagdelijke maanden begint het bij Frederik toch wel te knagen. Hij bezoekt een oude vlam.

Deze film lijkt me strikt voorbehouden aan musicalfans, en liefhebbers-door-dik-en-dun van Liz Taylor.

Met die musical is niks mis, overigens - die was ook in Vlaanderen en Nederland (onlangs) een succes. Gebaseerd op de melancholieke film van Ingmar Bergman Glimlach van een Zomernacht. Fraaie muziek van de grote Stephen Sondheim, alle zangnummers zijn walsen... het beroemdste nummer werd ' Send In The Clowns'.
Ik ga er niet naar op zoek - maar als ik 'm tegenkom wil ik 'm best es zien. Hal Prince was ook de producent van de show in Londen en op Broadway.