Yûgiô Duel Monsters: Hikari no Pyramid (2004)

Alternatieve titels: Yu-Gi-Oh!: The Movie, Yu-Gi-Oh! The Movie, Yu-Gi-Oh!

2,14

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Hatsuki Tsuji
met de stemmen van Dan Green, Wayne Grayson en Eric Stuart

"Yu-Gi-Oh!" is het verhaal van Yugi, een jongen die bezeten is van het kaartspel Duel Monsters. Wat als een spel begint, wordt al snel realiteit; kan Yugi de aarde van zijn ondergang redden?

39 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van Yuffira_San
jumpstylemovie schreef:

Alleen pokémon niet?
Als ik al denk aan Digimon, Lola and Virginia en tonnen anderen anime series kan ik wel kotsen!

Ik vind Digimon juist geweldig Beter dan Pokémon alleszins. Ach, het zijn van die series waar ik vroeger als 7jarige verzot op was.

Coco111
jumpstylemovie schreef:

Alleen pokémon niet?

correctie

anime is gericht in japanse animatie. lola and virgina is spaans.

en lijkt helemaal nie eens op anime.... .. dus pas op wat je `anime moet benoemen.

heb je overgens wel een andere anime serie gezien? behalve die hier in nederland kwamen

avatar van chevy93
Waarom gaat iedereen deze film kijken en erop stemmen als ze de serie niet leuk vinden?...

Ik vond dit als kind gewoon een superserie!
Toen ik hiervoor naar de bios ging, kreeg ik ook nog een gratis kaart *Yeah! *

avatar van jumpstylemovie
Coco111 schreef:

correctie

anime is gericht in japanse animatie. lola and virgina is spaans.

Oepsie, ik denk dat ik aan tekenfilms dacht. En ja, ik vind DBZ bijvoorbeeld één van de beste series allertijden.

avatar van Metalfist
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Can this be the final duel?

Ik was vroeger, net als zoveel leeftijdsgenootjes toen, echt verzot op Yu-Gi-Oh. De kaarten, de tekenfilms en dan de echte film. Ik weet nog dat ik hem in de cinema was gaan zien maar gisteravond vond ik de dvd ineens terug in een doos met andere films. Direct maar opgezet, al is het voor de fijne herinneringen.

De animatie ziet er eigenlijk wel vrij goed. het is niet speciaal opgepoetst voor de film maar heeft eigenlijk gewoon hetzelfde niveau als de serie. Ook de monsters zien er best wel gelikt uit. Wat ik altijd wel leuk vind aan zo'n grote bioscoopfilm is dat bijna alle personages uit de serie tevoorschijn komen, al is het maar in een flits. Natuurlijk de hoofdpersonages zoals Yugi, Joey, Tristan en Thea komen aan bod maar ook een aantal 'oude personages' zoals Mai en in een flash dat insectenjoch en die knul met zijn dinosaurussen.

Het verhaal is andere koek. De meeste regels van het spel zaten nog wel goed in mijn hoofd. Spell-kaarten, Trap-kaarten, monsters opofferen om sterkere monsters te krijgen.. Kon ik nog allemaal met volgen maar volgens mij nemen de makers vaak een loopje met hun eigen regels. Zo mag er volgens niet direct op de persoon worden aangevallen terwijl er nog monsters op het veld staan maar dat gebeurt hier bijna constant. Kan wel aan mij liggen maar ik vond het toch raar. Voor de rest loopt het verhaal wel vlotjes met hier en daar een paar onlogische zetten. Zo is er op een bepaald moment met het gevecht tussen Kaiba en Yugi een stuk waar Kaiba met 2 sfinxen ervoor zorgt dat wanneer hij een monster verslaat de helft van zijn aanvalspunten worden afgetrokken van Yugi's levenspunten. Welk monster wordt er aangevallen? Een Watapon met 200 aanvalspunten terwijl er een Celtic Guardian met 1400 aanvalspunten staan... Lijkt mij toch een vrij idiote zet?

Over het algemeen wordt deze wel verschrikkelijk hard neergesabeld. Een kleine 2* hier op MM en 2.5* op Imdb is toch echt wel te weinig. Ik heb me in ieder geval wel vermaakt.

avatar van clockwork72
Oja, Yu-Gi-Oh... was er vroeger echt helemaal gek van en had meer dan 500 kaarten ofzo. Deze film vond ik vroeger ook te gek. Had hem toen 5x in 1 weekend gezien ofzo. En wat Metalfist zegt klopt ja. Je moet eerst alle monsters van het veld van je tegenstander verslaan voordat je op z'n levenspunten ken aanvallen. (weet echt alle spelregels nog ) Film was goed.

avatar van movie acteurs
Tja... Die Japanners wisten al die kindjes wel gek te krijgen van dit animatie "geweld" prul. Het geheim van die Japanners is nog steeds een raadsel. Dit vond ik echt vreselijk tam. De film is daarnaast irritant en het verhaal gaat vrijwel nergens over, behalve over uitermate dom en saaie gevechten. En dan nog een paar kinderzenders die de serie elke dag gaan uitzenden of er een marathon van gaan maken, tja....... . 0,5. Kon mij absoluut niet boeien dit.

avatar van chevy93
De film doet precies wat je kon verwachten...

avatar van TheLionKingFan

movie acteurs schreef:

Anime is wel meer dan alleen geweld en seks hoor, zoals sommige mensen denken.