Ay Ramon! (2015)

België
Familie

geregisseerd door Stijn Coninx
met Jan Decleir, Els Dotterman en Pieter Embrechts

Zoals elk jaar arriveert de Sint met de stoomboot uit Spanje. Hij kijkt al uit naar het weerzien met zijn trouwe paardenverzorger Ramon Iglesias en zijn paard Slechtweervandaag. Die komen nooit mee met de boot. Ze reizen over land omdat het paard anders zeeziek wordt. Ramon en Slechtweervandaag staan op de afgesproken tijd echter niet op de kade. Waar zijn ze? Wat is er gebeurd? Sinterklaasexpert professor Van den Uytleg, zijn geliefde Conchita Garcia, de huishoudster van de Sint, Zwarte Piet, de kapiteins Paelinckx en Verscheepen, allen gaan ze op zoek. Want als Ramon en het paard er tegen zes december niet zijn, kan de Sint niet over de daken rijden om de pakjes bij de kinderen te brengen...

Stijn Coninx nu ook al aan de Sinterklaasfilm... Aj aj Stijn...

Vanaf 28 oktober in de bioscoop (Paradiso Films)

Het is in ieder geval een keer een originele insteek.

kos schreef:
Het is in ieder geval een keer een originele insteek.

Wat is er dan origineel aan?
Het cliché van de Sinterklaasfilm is juist dat er op het laatste moment iets is gebeurd waardoor het Sinterklaasfeest in het water dreigt te vallen, tenzij er gauw wat verandert.
Hier is ook het paard zoek: link.

Nou, ik vind het hele verhaal wel apart eigenlijk.

avatar van balrog
Toch wel een lage score voor deze sinterklaasfilm. Mijn dochter van 4,5 jaar vindt 'm prachtig en heeft de film al een paar keer gekeken.
De insteek is toch iets anders, er zitten leuke en grappige momenten in, de acteurs zitten in een plezante rol. Ok, je moet geen super origineel, spannend topverhaal verwachten. Maar je moet de film in zijn context zien als kinderfilm, en hij is zeker vermakelijk om een keer te kijken samen met je gezin in afwachting van de sint!